English

پیروی نماینده شورای ملی کرد سوریه از سیاست های ترکیه

نماینده شورای ملی کرد سوریه که تحت تاثیر حمایت همه جانبه دولت ترکیه قرار دارد از سیاست های آنکارا پیروی می کند .

پیروی نماینده شورای ملی کرد سوریه از سیاست های ترکیه

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، فواد آلیکوه در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی مدعی شد که گروه پ.ی.د تحت فشار آمریکا روابط خود با رژیم اسد را قطع نخواهد کرد.

آلیکوه افزود: شاخه پ.ک.ک در سوریه است، روابط خود را با رژیم اسد قطع نخواهد کرد و تلاش آمریکا برای فشار به این گروه در این خصوص بی نتیجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: به استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه توضیح مکتوبی در خصوص اظهاراتش در مصاحبه با خبرگزاری روسیه که گفته بود باید به نمایندگان کردها اجازه داده شود در مذکرات تدوین قانون اساسی شرکت کنند، داده ایم.

نماینده شورای کرد سوریه در بخش دیگری گفت: در این گزارش به سازمان ملل اطلاع دادیم که شورای ملی کرد نماینده 80 درصد از کردهای سوریه بوده و همگام با دیگر گروه های مخالف سوری از سال 2014 در مذاکرات صلح شرکت کرده است.

به گفته آلیکوه، دی میستورا نیز با مشاهده گزارش عنوان کرده است: انتظار این واکنش را نسبت به اظهاراتم نداشتم، منظور من این بود که همه گروه های کرد باید در زمینه تهیه قانون اساسی سوریه شرکت داشته باشند.

نماینده شورای ملی کرد از مخالفان رژیم اسد با اشاره به حمایت آمریکا از پ.ی.د تصریح کرد: آمریکا با اضافه کردن برخی گروه های عرب به پ.ی.د، نیروهای دموکراتیک سوریه و مجلس دموکراتیک سوریه را تاسیس کرد، ولی ترکیه به خوبی می داند که این دوگروه تحت امر پ.ی.د است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه