English

انتقاد شدید دولت ترکیه از سیاست های اتحادیه اروپا

دولت ترکیه در ادامه انتقادهای شدید آنکارا علیه سیاست های اتحادیه اروپا از زبان وزیر امور اتحادیه اروپای خود این نهاد را که ترکیه سال ها برای عضویت در آن تلاش می کند به باد حمله گرفت.

انتقاد شدید دولت ترکیه از  سیاست های اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپا ترکیه با انتقاد از عملکرد این نهاد قاره ای در زمینه مسائل مربوط به پناهجویان سوری، از این اتحادیه خواست موضع جدی‌تری اتخاذ کند.

مذاکره کننده ارشد ترکیه عملکرد اتحادیه اروپا در خصوص مساله مهاجرت و پناهجویان سوری را بسیار ضعیف خواند و افزود: اتحادیه اروپا در این موارد بایستی موضع جدی‌تری در مقابل اعضایش بگیرد و از بی‌تفاوتی در مقابل تراژدی انسانی اجتناب کند.

چلیک با اشاره به حضور میلیون ها پناهجوی سوری در ترکیه و عدم ارسال کمک های مالی وعده داده شده توسط کشورهای اروپایی در مورد پناهجویان، افزود:

عمر چلیک  در بخش دیگری گفت: متاسفانه در خصوص ارسال کمک‌های مالی به ترکیه پیشرفت چندانی مشاهده نمی‌شود. معادل نیمی از جمعیت کشور اسلووکی به عنوان پناهجو در ترکیه حضور دارد. جمعیت دانش آموزان و دانشجویان سوری در ترکیه معادل کل دانشجویان یک کشور واقع در اسکاندیناوی است. نیمی از این تعداد هنوز از امکان تحصیل محروم هستند. نباید فراموش کنیم در صورتی که این کودکان تحصیل نکنند و امکانات تحصیلی مناسبی را در اختیار این کودکان قرار ندهیم، گروه‌های تروریستی همچون داعش و القاعده در کمین این کودکان هستند.

پس از کنترل نسبی مساله مهاجرت، اعضای اتحادیه اروپا بایستی ظرفیت مشخصی در قبول مهاجران تعیین می‌کردند. متاسفانه در این مورد شاهد هستیم که اتحادیه اروپا مردود و رفوزه شده است. شاهد بحث و جدل برای قبول 50، 100 و 300 پناهجو هستیم. برخی از کشورهای مشخص عضو اتحادیه اروپا بایستی ظرفیت مشخصی در پذیرش پناهجویان تعیین کنند. در مساله پناهجویان، اسکان داوطلبانه کارکرد ندارد."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه