English

ترکیه و ایتالیا باید به تعهداتش عمل کنند

سرویس بین الملل- رئیس جمهور استونی که ریاست دوره ای شورای اروپایی را برعهده دارد از ترکیه و ایتالیا خواست به تعهداتش در باره آوارگانی که طی سال گذشته راهی اروپا شده اند عمل کند.

ترکیه و ایتالیا باید به تعهداتش عمل کنند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری یورونیوز، کرستی کالولاید، رییس جمهور استونی که از اکتبر سال گذشته عهده دار ریاست جمهوری در این کشور است، می گوید که برای حل بحران مهاجران در اروپا، و خروج از بن بست کنونی، وضعیت باید در اروپا تغییر کند، باید کشورهایی را که به تعهداتشان در این زمینه پایبند نیستد، وادار به همکاری کرد.

برای حل بحران پناهندگی در اروپا به «حسن نیت» نیاز هست

یورو نیوز: با سوالی درباره ایتالیا شروع می کنم. این کشور تهدید کرده که بنادر خود را به روی کشتی های خارجی کمک های بشردوستانه حامل پناهجویان می بندد واکنش شما به این تصمیم چیست؟ در حالیکه مسئله پناهجویان در راس دستور کار اتحادیه اروپاست که شما ریاست دوره ای آن را بر عهده دارید.

کرستی کالولاید گفت: باید این وضعیت را که تعدادی از کشورها می گویند هیچ سهمی را نخواهند پذیرفت، تغییر بدهیم. این کشورها نمی خواهند هیچ مسئولیتی بپذیرند. از سوی دیگر تمام سنگینی این بار بر دوش کشورهای دیگر است. این وضعیت باید تغییر کند. باید میان این دو ذهنیت کاملا متفاوت، ارتباط برقرار کنیم. این کار با مکانیسم های مختلف امکان پذیر است. اتحادیه اروپا به طور طبیعی تمایل به بازتوزیع دارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا منابع و امکانات موجود را بین کشورهای عضو تقسیم می کند، تا بتوانند از پس شرایط دشوار، نظیر وضعیت موجود بر بیاید. به نظرم باید تمام گزینه های ممکن را بررسی کنیم. همچنین باید به یک مسئله دیگر هم توجه کنیم: کسانی که به اروپا می آیند و درخواست پناهندگی می کنند ، کشورهای را برای ماندن در الویت دارند.
رئیس جمهور استونی ادامه داد:باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که چون پناهجویان حق رفت و آمد آزادانه در اروپا را دارند، ترجیح می دهند به کشورهای بروند که در آنجا سطح درآمدشان در آینده بالاتر است. این قابل درک است و انسانی است. زیرا زمانیکه همه چیزتان، خانه و کاشانه تان را از دست داده اید، تلاش می کنید شرایط بهتری برای خودتان و خانواده تان مهیا کنید. در این میان کشورهایی که سطح زندگی در آنها پایین است، با مشکلاتی روبرو مواجه می شوند و باید درباره همه این مسائل بحث کنیم.

رئیس دوره ای شورای اروپایی در این باره که به «گزینه های ممکن» اشاره کردید برای اینکه کشورهای عضو اتحادیه را که به تعهداتشان عمل نمی کنند، وادار به همکاری کنیم. دقیقا منظورتان چه جور گزینه هایی است؟ گفت: منظورم این است که باید از کشورهای اروپایی که آماده پذیرش افراد از دیگر کشورها هستند، حمایت مالی بکنیم. از طرف دیگر، نباید برای این کشورهایی که با مشکلاتی روبرو هستند و مثلا می گویند: “اینها پناهجویانی هستند که به دنبال جا و مکان به اینجا آمده اند و آن وقت شما به وضع آنها بهتر از مردم تنگدست و فقیر خودتان رسیدگی می کنید“، مشکلات دیگری درست کنیم. باید بر سر همه این نکات مذاکره و بحث شود اما این وضعیت به خودی خود حل نمی شود و نیاز به حسن نیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه