English

تجمیع آژانس‌های امنیتی استرالیا با افزایش تهدیدهای تروریستی

نخست‌وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد، نهادهای امنیت داخلی کشورش شامل پلیس، گارد مرزی و آژانس اطلاعات ملی تحت نظارت یک وزیر متمرکز خواهند شد. کانبرا برای مقابله با تهدید روزافزون حملات "گرگ‌های تنها" تلاش می‌کند.

تجمیع آژانس‌های امنیتی استرالیا با افزایش تهدیدهای تروریستی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا گفت، سازمان نظارت بر اطلاعات امنیتی در استرالیا و نیروهای پلیس و گار مرزی سابقا زیر نظر سه مقام دولتی اداره می‌شد اما اکنون اداره آن در اختیار پیتر داتون، وزیر مهاجرت قرار گرفته است. این مدل شبیه سیستمی است که وزارت کشور انگلیس استفاده می‌کند. ترنبول افزود، این طرح تجمیع هماهنگی بیشتری میان آژانس‌های امنیتی استرالیا ایجاد می‌کند.

بازنگری در امنیت ملی استرالیا در بحبوحه تغییر در شیوه مقابله با تروریسم در این کشور پس از یک سری حملات مستقل از سوی افراد تک‌رو موسوم به "گرگ‌های تنها" که بدون دستور مستقیم از مافوق دست به عملیات می‌زنند رخ می‌دهد. همچنین تشدید نگرانی‌ها از حملات شبه‌نظامیان داخلی که از خاورمیانه بازگشتند، در این بازنگری موثر است.

ترنبول به خبرنگاران در کانبرا گفت: جو امنیتی ما با تاثیر از تغییرات در منطقه و فراتر از آن شکل می‌گیرد. این جو با تهدیدات بسیار واقعی از طرف تروریسم داخلی ترسیم می‌شود که با گسترش تروریسم و افراط‌گرایی جهانی افزایش می‌یابد.

استرالیا روز گزشته نیز به ارتش اجازه داد تا در صورت نیاز در کنار پلیس برای مقابله با تهدیدهای تروریستی ورود کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه