English

طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ایجاد یگان فضایی مستقل در پنتاگون

مجلس نمایندگان آمریکا ایجاد "یگان فضایی مستقل" این کشور را تصویب کرد. قرار است که هزینه این یگان فضایی از بودجه وزارت دفاع آمریکا تامین شود. مجلس سنا از این طرح استقبال چندانی نکرده است.

طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ایجاد یگان فضایی مستقل در پنتاگون

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دویچه وله آلمان، اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا براین نظرند که ارتش این کشور در آینده در کنار نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و تفنگدران دریایی خود باید نیرویی مخصوص حفاظت و کنترل فعالیت‌های نظامی در عرصه فضایی و ماهواره‌ای نیز داشته باشد.

به نظر نمی‌رسد این نیروی جدید به سرعت آماده شود و فعالیت خود را آغاز کند. گرچه این طرح در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده اما در مرحله بعدی باید سنای آمریکا نیز با این طرح موافقت کند. به گفته ناظران سیاسی این طرح بختی در سنا ندارد، زیرا در برنامه سنا در بخش بودجه نظامی بودجه‌ای برای تشکیل چنین نیرویی منظور نشده است.

این مصوبه مجلس نمایندگان، با مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و اعضای دولتش نیز روبروست. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، پیشتر در نامه به یکی از نمایندگان آمریکا در مخالفت با چنین طرحی اعلام کرده بود که ایجاد نیروی دیگری در وزارت دفاع آمریکا تنها به افزایش بوروکراسی منجر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی