English

آزادسازی موصل دستآورد همه گروه ها و جریان های عراقی است

کاردار سفارت عراق در سوریه گفت: همه گروه ها و نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی، عشایر و نیروهای پیشمرگ دست در دست هم، آزادسازی موصل را رقم زدند.

آزادسازی موصل دستآورد همه گروه ها و جریان های عراقی است

به گزارش خبرگزاری موج، «ریاض الطائی» روز پنجشنبه در نشست خبری در سفارت عراق در دمشق با بیان اینکه پیروزی موصل با پیروزی های ارتش سوریه بر دشمن مشترک دو ملت همزمان شده است، افزود: دو کشور برادر دشمن مشترکی دارند که از سوی برخی طرف ها و برای تسلط بر دو کشور و منطقه که مهد تمدن هاست، حمایت می شود.
وی اضافه کرد: ملت های سوریه و عراق همه توطئه ها برای تخریب کشورهای خود را به شکست خواهند داد و به زودی پیروز می شوند.
الطائی اظهار داشت: بازگشت داعش در آینده محال است، پشت این گروه تروریستی برای همیشه شکست.
وی درباره هماهنگی میان عراق و سوریه گفت: سوریه و عراق با یک دشمن روبرو هستند و دریک سنگر قرار دارند و برای سرکوب این دشمن باید هماهنگی کنند.
کاردار سفارت عراق در دمشق افزود: ارتش عراق در خارج از مرزهای کشور عملیات نظامی انجام نمی دهد ولی در مرزهای مشترک با سوریه که حدود 600 کیلومتر مربع است با ارتش سوریه هماهنگی های لازم را انجام می دهد.
الطائی بیان کرد: هم اکنون دفتر هماهنگی های چهارجانبه متشکل از عراق، سوریه، ایران و روسیه در بغداد فعال است و نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد.
وی گفت: عراق خواستار بازگشت روابط اقتصادی و تجاری با سوریه است و در سال جاری دو هیات اقتصادی عراقی با طرف های سوری توافقنامه همکاری امضا کردند ولی اکنون تسلط گروه های تروریستی بر مرزهای دو کشور از برقراری روابط اقتصادی زمینی جلوگیری می کند.
شهر موصل مرکز استان نینوا در 450 کیلومتری شمال بغداد، دهم ژوئن 2014 در حمله مشکوک و پر حرف و حدیث به دست گروه تروریستی و تکفیری داعش افتاد و بخش های بزرگی از 5 استان دیگر عراق نیز به دنبال آن سقوط کرد. این شهر هفته جاری بعد از سه سال آزاد شد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه