English

محور مذاکرات پوتین و اردوغان چیست؟

سرویس بین الملل - مشاور ارشد سیاست خارج کرملین گفت: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره پروژه خط لوله جریان ترک» و نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

محور مذاکرات پوتین و اردوغان چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، یوری یوشاکوف با بیان اینکه در این دیدار دو جانبه، روند احداث پروژه های مذکور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، افزود: در روند احداث هر دو پروژه به ویژه در زمان های اخیر پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.

بنابر این گزارش، ترکیه و روسیه در سال 2010، نخستین توافقنامه احداث پروژه مرسین- آک کویو که حدود 20 میلیارد دلار هزینه دارد، را امضا کردند که براساس آن روس‌ها باید حداکثر تا سال 2023، نیروگاه مذکور را با چهار رآکتور هسته‌ای و ظرفیت تولید 4 هزار و 800 مگاوات برق آماده بهره برداری کنند.

طبق توافقنامه احداث خط لوله جریان ترک» که اکتبر سال گذشته میان مقامات ترکیه و روسیه در استانبول امضا شد، مقرر شد تا دو خط لوله گازی که سالانه ظرفیت انتقال 15.75 میلیارد مترمکعب را داشته باشد، ساخته شود. یکی از این دو خط برای انتقال گاز به ترکیه و خط دیگر پس از دریافت تضمین های لازم برای انتقال گاز طبیعی به اروپا استفاده خواهد شد.

اردوغان و پوتین در گفت وگوی تلفنی اخیر بر دیدار دوجانبه در هامبورگ آلمان تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه