English

دولت های داعش پرور منطقه در هراسند

سرویس بین الملل- گروه تروریستی داعش این روزها در سوریه و عراق نفس های آخر را می کشد و به تارو مار شدن کامل نزدیک می شود و در انی میان سران دولت های وابسته از جمله عربستان از شکست های داعش در هراسند.

دولت های داعش پرور منطقه در هراسند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، نیروهای ارتش عراق طی بیش از یکسال گذشته موفق شدند شمار زیادی از شهرها و مناطق وسیعی از خاک کشورشان را از لوث تروریست های داعش پاک کنند و زمینه را برای بازگشت ساکنان این مناطق فراهم سازند.

این پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق بر تروریست های مورد حمایت عربستان و کویت و کشورهای غربی از جمله آمریکا در شرایطی صورت می گیرد که نیروهای مسلح سوریه و همپیمانانش نیز موفق شدند شهر راهبردی حلب و مناطق وسیع دیگری از خاک سوریه را از وجود تروریست ها پاک و شماری از آنان را به هلاکت برسانند.

این موفقیت های نظامی ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه به شدت غرب و دولت وابسنه منطقه را به این فکر انداخت که دیگر راهبرد آنها در به غارت بردن اموال کشورهای غرب آسیا از طریق تروریست ها راه به جائی نمی برد و تخت دیکتاتوری آنها را به لرزه در آورده است.

سران عربستان، بحرین و امارات اینک به خوبی می دانند که هزینه های چندین میلیاردی آنان برای سرنگونی حکومت های مردمی در عراق و سوریه و نیز نفوذ در ساختار حکومتی این کشور به شکست انجامید و این بوم رنگ بارگاه خودشان را مورد تهدید قرار می دهد.

عربستان برای جبران این شکست ها به بحران آفرینی با قطر دست می زند که با ابراز علاقه مندی سران دوحه به ایران توانست مشت محکمی بر دهان سعودی ها باشد.

حکومت های داعش پرور اینک شکست خود را مشاهده می کنند و برای تغییر تاکتیک دست به جابجایی مهره های خود در درون ساختار سیاسی کشورشان می زنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه