English

ارتش سوریه به حضور داعش در حلب پایان داد

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه با پیروزی در محورهای جاده «الرصافه- اثریا»، عناصر گروه تروریستی داعش را از آخرین منطقه محل حضورشان در استان حلب بیرون راندند.

ارتش سوریه به حضور داعش در حلب پایان داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «روسیا‌الیوم»، نیروهای ارتش سوریه توانستند محاصره آخرین منطقه حضور داعش در استان حلب را تنگ‌تر کنند.

فعالان سوری، روز پنجشنبه با اعلام این خبر، تصریح کردند، درگیری‌ها بین نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروه تروریستی داعش در محورهای جاده «الرصافه- اثریا»، که شهر الرقه و استان حلب را به‌هم وصل می‌کند، بود. ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هوایی از بامداد پنجشنبه حمله خود به جاده الرصافه- اثریا را ادامه دارد و موفق شد به پیشروی استراتژیک دست یابد.

این منابع با تأکید بر این‌که ارتش سوریه کنترل مواضع جدیدی در منطقه را به دست گرفت، خاطرنشان کردند، این پیشروی عناصر گروه تروریستی داعش را به عقب‌نشینی از ریف جنوب‌شرقی حلب از طریق جاده الرصافه- اثریا واداشت و بدین تریتب این عقب‌نشینی به حضور داعش در استان حلب کاملا پایان داد.

فعالان سوری متذکر شدند که «متعاقب پیشروی استراتژیک»، نیروهای سوری امنیت جاده «حلب- خناصر- أثریا» را به شکل کامل تامید کردند.

در استان دیر‌الزور نیز خبر می‌رسد که ارتش سوریه حملات داعش به برخی مواضع نظامی در محور جنوبی شهر دیرالزور را دفع کردند.

ارتش سوریه اعلام کرد که طی این حملات، خسارت‌های جانی بر داعش وارد کرد و همچنین برخی تجهیزات این گروه برای تصفیه نفت خام در ریف شرقی این استان را منهدم کرد.

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در استان دیرالزور نیز گزارش داد یگان‌هایی از ارتش وارد درگیری‌های شدیدی با عناصر مسلح داعش شدند و به اهداف نظامی در «الپانوراما»، اطراف «گردان 137»، اطراف تپه «بروک» و مدرسه «السواقه» در جنوب شهر دیرالزور حمله کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه