English

آمریکا و استرالیا بزرگترین مانور نظامی مشترک خود را آغاز کردند

استرالیا و آمریکا امروز (پنجشنبه) بزرگترین مانور نظامی مشترک خود را با هدف دادن پیامی به متحدان و دشمنان بالقوه خود از جمله چین آغاز کردند.

آمریکا و استرالیا بزرگترین مانور نظامی مشترک خود را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، این مانور که شامل 33 هزار نیروی آمریکایی و استرالیایی سوار بر ناوهای مجهز به جت‌های جنگنده است همزمان با آن صورت می‌گیرد که تنش‌ها نسبت به فعالیت‌های جسورانه چین به ویژه در دریای مورد مناقشه چین جنوبی باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به درگرفتن یک رویارویی شده است.

آدمیرال هری هریس، رئیس فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: وسعت و حجم این استقرار به صورت هدفمند و برای ارسال پیامی انتخاب شده است.

وی افزود: من بسیار خرسندم که این مانور پیامی را برای دوستان، ‌متحدان، شرکا و دشمنان بالقوه ما ارسال می‌کند. روابط میان آمریکا و چین در ماه‌های اخیر مخدوش شده چراکه واشنگتن در تلاش است تا با اقدامات گستاخانه چین در اقیانوس آرام که با جزایر مصنوعی ساخت پکن در دریای چین جنوبی محصور شده است، مبارزه کند.

چین بر بخش عمده‌ای از دریای چین جنوبی که سالانه کالاهای تجاری به ارزش پنج تریلیون دلار از آن عبور می‌کنند ادعای مالکیت دارد. این در حالی است که برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان نیز بر این مسیر آبی ادعاهای مالکیت دارند.

جیمز کوران، استاد سیاست و سیاست خارجه در دانشگاه سیدنی گفت: این مانور بیانگر روابط نظامی نزدیک میان آمریکا و استرالیا است اما نگرانی‌های چین را نیز نسبت به محاصره شدن افزایش می‌دهد.

این مانور به مدت یک ماه در آب‌های قلمروی استرالیا ادامه خواهد یافت و شامل آموزش در عملیات‌های زمینی و هوایی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه