English

روسیه: تنش عربی باید با مذاکره حل شود

روسیه بر لزوم حل و فصل تنش های کنونی میان عربستان سعودی و چند متحد عربی این کشور با قطر از راههای سیاسی و دیپلماتیک تاکید کرد.

روسیه: تنش عربی باید با مذاکره حل شود

به گزارش خبرگزاری موج، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: تنش بین کشورهای عربی و قطر باید از راههای دیپلماتیک بر اساس موازنه منافع حل و فصل شود.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان مقام وزارت خارجه روسیه بدون معرفی نام نوشت: مسکو می خواهد آنها (کشورهای عربی)بین خود مسائل مورد اختلاف را حل کنند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی در مذاکره با سلطان احمد الجابر وزیر مشاور دولت امارات متحده در مسکو بر لزوم حل تنش عربی به ویژه بین قطر و عربستان سعودی تاکید کرد.
لاوروف تصریح کرد: روسیه خواهان حل و فصل اختلاف های موجود (بین قطر و همسایگان) از راه گفت وگو است، زیرا انسجام تلاش ها در عرصه مبارزه با تروریسم نیازمند همگرایی است.
عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین سه هفته پیش ناگهان روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از گروههای تروریستی متهم کردند.
بستن حریم هوایی، دریایی و زمینی و همچنین اخراج قطری ها نیز از دیگر اقدامات تحریمی بود و سپس برخی کشورهای دیگر هم با فشار عربستان روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه