English

تردید آمریکا درباره انگیزه‌های عربستان و متحدانش در تحریم قطر

سرویس بین الملل- وزارت خارجه آمریکا با زیر سوال بردن انگیزه‌های عربستان و امارات برای بایکوت دوحه اعلام کرد، اینکه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس شکایت خودشان را از قطر مطرح نمی‌کنند مایه سردرگمی است.

تردید آمریکا درباره انگیزه‌های عربستان و متحدانش در تحریم قطر

گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در شدیدترین موضع‌گیری خود علیه مناقشه کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد: هر چه بیشتر زمان می‌گذرد،‌ تردیدهای بیشتری علیه اقدامات عربستان و امارات به وجود می‌آید.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به عملکرد اعضای شورای همکاری خلیج فارس در قبال دوحه گفت: اکنون یک سوال پیش روی ما قرار دارد. آیا اقدامات مذکور واقعا به دلیل نگرانی از حمایت احتمالی قطر از تروریسم است یا اینکه بحران کنونی، حاصل اختلافات گذشته میان آنها و میان کشورهای عضو این شورا است.

 موضع‌گیری وزارت خارجه آمریکا در تناقض با رویکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا است که قطر را "اصلی‌ترین اسپانسر تروریسم" توصیف کرده است.

عربستان، امارات و قطر اصلی‌ترین متحدان آمریکا هستند. قطر میزبان یک پایگاه نظامی حیاتی آمریکاست که بیش از ۱۱ هزار تن از نیروهای آمریکایی و ائتلاف را در خود جای داده است و بیش از ۱۰۰ هواپیما از آنجا عملیات انجام می‌دهند.

هدر ناوئرت افزود: ما به طرفین مناقشه گفته‌ایم که این مساله را تمام کنند و اجازه دهند مناقشه حل شود.

امارات به همراه عربستان، مصر و بحرین تدابیری برای انزوای قطر در پیش گرفتند و تاکید دارند که این تحریم‌ها احتمالا برای یکسال ادامه می‌یابد، مگر آنکه دوحه درخواست‌های قدرت‌های عربی را که قرار است طی روزهای آتی اعلام شود، بپذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: اکنون بیش از دو هفته از زمان آغاز تحریم‌ها علیه قطر می‌گذرد و ما متحیر هستیم که چرا این کشورها برای مردم و یا خود قطری‌ها جزئیات ادعاهایشان را که علیه آنها مطرح کردند، اعلام نمی‌کنند. تیلرسون (وزیر امور خارجه آمریکا) سه تماس تلفنی و دو دیدار رو در رو با وزیر خارجه عربستان داشته است. تیلرسون همچنین سه بار با وزیر خارجه قطر و امیر قطر گفت‌وگو کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه