English

تقلای تیلرسون برای دیدار وزیران خارجه قطر، عربستان و ولیعهد ابوظبی در واشنگتن

روزنامه واشنگتن پست نوشت، رکس تیلرسون در تلاش است دیداری بین وزیران خارجه عربستان، قطر و ولیعهد ابوظبی درباره عبور از بحران دوحه ظرف چند روز آینده برگزار کند.

تقلای تیلرسون برای دیدار وزیران خارجه قطر، عربستان و ولیعهد ابوظبی در واشنگتن

به گزارش خبرگزاری موج، این روزنامه آمریکایی به نقل از مسوولان دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: قرار است محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به نمایندگی از امارات، محمدبن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر به نمایندگی از آن و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به نمایندگی از کشورش در این نشست حضور یابند.

اما یکی از مقامان وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن پست گفت: فرصت‌ها برای این دیدار برنامه‌ریزی شده طی چند روز آینده ضعیف‌تر شده زیرا به نظر می‌رسد سه طرف آماده چنین گامی نباشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود، تیلرسون در دیدار با عادل الجبیر بر لزوم حضور تمام طرف‌های بحران دور یک میز برای حل اختلافات تاکید کرده بود و دو وزیر برای حل این وضع ابراز خرسندی کرده و گفته بودند، بدترین مرحله بحران پشت سر گذاشته شد.

این روزنامه هچنین به اختلاف نظر علنی بین دونالد ترامپ و وزیر خارجه‌اش درباره بحران قطر اشاره کرد. به طوریکه تیلرسون برای حل اختلافات تلاش می‌کند در حالی که مقامات آمریکایی به این روزنامه گفتند، موضع تند ترامپ در قبال قطر احتمالا تلاش‌های وزارت خارجه را به بن بست بکشاند.

از سوی دیگر استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت، آنتونیو گوترش تماس تلفنی با شیخ صباح خالد الصباح، معاون نخست وزیر کویت داشته است.

دوجاریک گفت: دبیرکل سازمان ملل امیدوار است تلاش‌های کویت به کاهش تنش و گفت‌وگوی سازنده منجر شود.

امیر کویت اخیرا برای حل اختلافات قطر و همسایگانش اقدام به میانجی‌گری کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه