English

اوج گیری اتهام زنی به فساد مالی در برزیل

سرویس بین الملل - میشل تمر رئیس جمهور برزیل و 'خوئسلی باتیستا' میلیارد صنعت بسته بندی گوشت در این کشور بر سر مسئله فساد با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند.

اوج گیری اتهام زنی به فساد مالی در برزیل

به گزارش خبرگزاری موج  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تاجر میلیاردر س جمهوری برزیل را به دست داشتن در رشوه دهی عوامل اجرایی تجاری به سیاستمداران و مقامات دولتی در ازای حمایت های سیاسی متهم کرد.

این میلیاردر که خود نیز در روند تحقیقات در مورد فساد قرار دارد، در مصاحبه ای با مجله 'اپوکا' گفت که میشل تمر بزرگترین و خطرناکترین سازمان جنایی بزریل را هدایت می کند. وی مدرک یا سندی برای تایید مدعای خود ارائه نکرد.

دفتر رئیس جمهوری برزیل نیز در بیانیه ای پاسخ اتهام این میلیادر را داد و از باتیستا به عنوان 'بدنامترین و یک راهزن موفق در تاریخ برزیل' یاد کرد و قول داد که علیه وی اقامه دعوی کند.

باتیستا هم اکنون یک شاهد کلیدی در تحقیقات فسادی که ممکن است کنار رفتن میشل تمر را از قدرت پیش از پایان دوره اش در دسامبر 2018، به همراه داشته باشد.

چند روز پیش دیوان عالی انتخابات برزیل رئیس جمهوری را از اتهام فساد مالی تبرئه کرده بود. میشل تمر متهم بود که در جریان رقابتهای انتخاباتی سال 2014 مبالغی غیر قانونی بابت هزینه های تبلیغاتی دریافت کرده بود.

دیوان عالی انتخابات برزیل، تمر را با چهار رای مثبت در برابر سه رای مخالف، تبرئه کرد و مانع از برکناری رئیس جمهوری راستگرایی شد که از زمان جانشینی 'دیلما روسف' رئیس جمهوری پیشین، درگیر رکود اقتصادی و رسوایی های ناشی از فساد بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه