English

آمریکا میزبان هیچ نشستی برای میانجی گری بحران خلیج فارس نخواهد بود

سرویس بین الملل - نشریه الجریده کویت نوشت: دولت آمریکا که در بحران اخیر خلیج فارس میان قطر و عربستان با اتخاذ مواضعی متناقض و دوپهلو سعی در استفاده از منافع هر دو کشور را دارد، میزبانی از نشستی برای میانجی گری میان دوحه و ریاض را رد کرد.

آمریکا میزبان هیچ نشستی برای میانجی گری بحران خلیج فارس نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج، نشریه الجریده کویت روز شنبه با انتشار گزارشی در این زمینه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: واشنگتن به طرف های دخیل و درگیر در پرونده بحران سیاسی در خلیج فارس اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای میزبانی مقامات قطر و عربستان ندارد و فقط به اعمال فشار بر طرفین اکتفا می کند.

این در حالی است که دولت آمریکا در مواضعی متناقض از سویی قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد و از سویی دیگر نیروی دریایی آمریکا روز جمعه رزمایش مشترکی را با ارتش این کشور برگزار کرد.

عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات متحده عربی، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.

اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است. 

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه