English

پژوهشگر هندی:

رژیم صهیونیستی در ایجاد بحران های منطقه ای نقش دارد

سرویس بین الملل- عضو ارشد موسسه تحقیقاتی 'جامعه سیاست گذاری دهلی نو' با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار کرد این رژیم به احتمال زیاد در ایجاد بحران های منطقه ای و تنش در روابط چند کشور عربی با قطر نقش دارد.

رژیم صهیونیستی در ایجاد بحران های منطقه ای نقش دارد

به گزارش خبرگزاری موج، چایانیکا ساکسنا اظهار کرد اسرائیل از طریق حامیان خود در منطقه، موسسات تحقیقاتی و رسانه ای به اختلاف و درگیری بین کشورهای منطقه و حمایت از تروریست ها برای دستیابی به اهداف خود دامن می زند.

وی با اشاره به سفر ماه گذشته 'ترامپ' رئیس جهموری آمریکا به ریاض تصریح کرد در این سفر رئیس جمهوری آمریکا با حمایت از عربستان زمینه شعله ور شدن اختلافات منطقه ای را فراهم کرد.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اختلافات عربستان و قطر تصریح کرد مقامات عربستان از مدت ها پیش از عملکرد مطبوعات و رسانه های قطر ناراضی و منتظر فرصت برای تنبیه این کشور بودند.

وی حملات تروریستی در تهران را واکنشی به حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات و حمایت ایران در مبارزه با تروریست ها در عراق و سوریه دانست.

این پژوهشگر ،هرگونه جنگ جدید در خاورمیانه را فاجعه بار دانست و تصریح کرد سازمان های بین المللی و منطقه ای باید نقش بیشتری در کاهش تنش در منطقه ایفا کنند.

وی با اشاره به حمایت ترکیه از قطر تصریح کرد عربستان سعودی بهتر است که مناقشه دیپلماتیک خود را با قطر به درگیری نظام تبدیل نکند.

'ساکسنا' اظهار کرد افزایش تنش عربستان و قطر می تواند اقتصاد ریاض که وابسته به صدور نفت و دلار است را به شدت تضعیف کند.

وی اظهار کرد با افزایش تنش و درگیری فرصت مناسبی برای تقویت گروههای تروریستی در منطقه فراهم می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه