English

گابریل:

ادامه ساخت‌و‌سازهای اسرائیل خطر بحران در خاورمیانه را افزایش می‌دهد

وزیر خارجه آلمان در انتقاد از ساخت‌و‌سازهای رژیم‌صهیونیستی در سرزمین اشغالی گفت که این اقدام خطر بحران در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

ادامه ساخت‌و‌سازهای اسرائیل خطر بحران در خاورمیانه را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان هشدار داد که ساخت شهرک‌های بیشتر می‌تواند چشم‌انداز تشکیل 2 دولت را به مخاطره بیاندازد و منطقه را دچار بحران کند.

وی در جمع خبرنگاران به خبرنگار رویترز گفت: «ما نگرانیم که ادامه ساخت‌وسازها دستیابی به راهکار 2 دولت را در نهایت غیرممکن کند و خطر بحران را در خاورمیانه افزایش دهد که یکی از آنها احتمال وقوع جنگ است.»

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت که کشورش می‌تواند به راهکار 2 دولت در حل بحران میان اسرائیل و فلسطینیان کمک کند. چرا که این اقدام تنها راهکار واقع‌بینانه برای جلوگیری از جنگی جدید است.

این سخنان در واکنش به دیدار اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین‌ نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل ابراز شدند. ترامپ گفته بود که با توجه به راهکار 2 دولت و یک دولت، تشکیل یک دولت را طوری ترجیح می‌دهد که هر 2 طرف در آن زندگی کنند.

گابریل همچنین از قانون جدید در اسرائیل در زمینه موافقت با ساخت هزاران واحد مسکونی در سرزمین اشغالی انتقاد کرد و چنین اقدامی را زمینه‌ساز پیچیده شدن شرایط دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه