English

گروهک تحت‌الحمایه عربستان در سوریه:

داعش محصول جبهة النصره‌ای است که چندبار پوست انداخته

سرکرده جیش الاسلام ضمن تأیید حمله به جبهه النصره (القاعده) تأکید کرد که جیش الاسلام بیشتر توان النصره در ریف دمشق را از بین برده است.

داعش محصول جبهة النصره‌ای است که چندبار پوست انداخته

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج، «أبو همام البویضانی» سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» به ائتلاف «هیئة تحریر الشام» حمله کرد؛ ائتلافی که جبهه النصره رکن اصلی آن است.

جیش الاسلام گروهکی تحت حمایت عربستان است که یکی از مقرهای اصلی فعالیت آن در ریف دمشق است.

البویضانی در جریان نشست با شماری از فعالان رسانه ای معارض حاضر در غوطه شرقی گفت که داعش برآیند جبهه النصره ای است که چندین بار پوست اندازی کرده است.

وی النصره را متهم کرد که این گروه علت از دست دادن مناطقی است که جیش الاسلام در غوطه (ریف دمشق) اشغال کرده بود و «حمله سال گذشته به جیش الاسلام در غوطه شرقی با تحریک جبهه النصره بود و ما ادله‌ای در اختیار داریم که این مسئله را ثابت میکند».

با تشدید اختلاف میان عربستان و قطر، گروهکهای تحت‌الحمایه این دو کشور نیز در سوریه درگیری‌های خود را با هم تشدید کرده‌اند.

رادیو «روزنه» به نقل از سرکرده جیش الاسلام گزارش داد که النصره عناصر زیادی را در جیش الاسلام اجیر کرده بود که عضو گیری کنند؛ لذا این افراد سلاح به سرقت برده و قاچاق میکردند و این مسئله نیز هدفمند بود.

البویضانی میگوید که النصره علت اصلی آزادی حلب توسط ارتش سوریه بود؛ چرا که «النصره به مجاهدین در حلب حمله و به سقوط آن کمک کرد».

وی همچنین خاطر نشان کرد که النصره در پی حمله جدید به جیش الاسلام و سایر گروههای تروریستی حاضر در غوطه دمشق است.

این سرکرده جیش الاسلام در پایان تأکید کرد: «80% از امکانات جبهه النصره را از بین برده ایم و به قدرت نظامی آنان پایان داده ایم».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه