English

نشست کابل فردا با حضور مقامات ۲۷ کشور و سازمان های بین المللی برگزار می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که نشست کابل با محوریت مبارزه با تروریسم، تامین امنیت و بر قراری صلح با حضور مقامات 27 کشور، سازمان ملل متحد، «اتحادیه اروپا» و «ناتو» در کابل برگزار خواهد شد.

نشست کابل فردا با حضور مقامات 27 کشور و سازمان های بین المللی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، «احمد شکیب مستغنی» روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در کابل به خبرنگاران گفت که تلاش صورت می گیرد تا در این نشست اجماع منطقه ای و جهانی در امر مبارزه با تروریسم و تامین صلح در افغانستان حاصل شود.
وی گفت که در این نشست نمایندگان کشورهای ایران، پاکستان، هندوستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان روسیه، چین، آمریکا، آلمان، نروژ، سوئد، انگلیس، عربستان، امارات، قطر، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، کره جنوبی،ترکیه، ژاپن، سازمان ملل متحد، ناتو و اتحادیه اروپا در سطح معاونان وزارت امور خارجه شرکت خواهند کرد.
وی گفت که «محمداشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در آئین گشایش این نشست سخنرانی خواهد کرد و دیدگاه دولت افغانستان را در باره صلح تشریح خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تاکید کرد که برقراری صلح در افغانستان با پشتیبانی جدی همکاران منطقه ای و بین المللی حاصل خواهد شد.
وی افزود که منازعات افغانستان دارای ابعاد داخلی و خارجی است و از این رو حمایت کشورهای منطقه و جهان برای مبارزه با تروریسم و تامین صلح ضروری خواهد بود.
«شاه حسین مرتضوی» سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز نشست کابل را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت افغانستان هیچگاه از تروریست ها به عنوان ابراز پیشبرد سیاسی خود استفاده نکرده است و از دیگر کشورهای منطقه و جهان نیز می خواهد که از تروریست ها برای رسیدن به مقاصد سیاسی استفاده نکنند.
مرتضوی از مردم افغانستان خواست که با حوصله مندی در راستای منافع ملی حرکت کنند و اجازه دهند نشست کابل به خوبی برگزار شود و حوادث و رویدادهای تروریستی اخیر در کابل، پس از بررسی کامل، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
«جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در این نشست، حملات تروریستی اخیر کابل را برای تخریب و جلوگیری از برگزاری نشست «روند کابل» دانست و گفت: تروریست ها و حامیان آن در تلاش هستند تا این نشست نتایج مطلوبی برای مردم افغانستان نداشته باشد.
وی، در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران مبنی بر درخواست تحصن کنندگان و احزاب سیاسی برای برکناری مسولان امنیتی، از خبرنگاران خواست تا اجازه ندهند منافع ملی در پای اهداف گروه های تروریستی قربانی شود.
معاون سخنگوی ریاست اجرائی دولت، تغییرات و برکناری مقام های ارشد را نتیجه بخش ندانست و با اشاره به جابه جائی وزیران دفاع، کشور و فرمانده کل ارتش در یک ماه گذشته، تصریح کرد که انگشت اتهام را باید متوجه گروه های تروریستی کرد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه