English

جان کری تصمیم ترامپ برای خروج از توافق پاریس را به سخره گرفت

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتقاد شدید از تصمیم دونالد ترامپ، مبنی بر خروج از توافق آب و هوایی پاریس سخنان ترامپ درباره توافقی متفاوت را به سخره گرفت.

جان کری تصمیم ترامپ برای خروج از توافق پاریس را به سخره گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری ان بی سی با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس گفت: دونالد ترامپ می‌گوید "ما می‌خواهیم درباره توافق بهتری مذاکره کنیم". او از توافق کنونی خارج می‌شود تا توافق بهتری را پیدا کند؟ این مساله همانند اظهارات او.‌جی‌ سیمپسون است که می‌گفت بگذارید من بیرون بروم و قاتل اصلی را پیدا کنم.

(او.جی. سیمپسون بازیکن آمریکایی فوتبال و هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکاست که در سال 1994 متهم به قتل عمد همسر سابق خود، نیکول سیمپسون، و مردی به نام ران گلدمن شد اما در دادگاه تبرئه شد.)

وی ادامه داد: همه می‌دانند که او به دنبال توافق بهتر نیست زیرا او به چنین مساله‌ای اعتقاد ندارد. اگر او چنین باوری داشت از توافق پاریس خارج نمی‌شد. آمریکا به طور یکجانبه رهبری این مساله را واگذار کرد. جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین جمهوری‌خواه آمریکا هم در این مسیر گام برداشته بود.

ترامپ، پنجشنبه گذشته تصمیم خود را برای خروج آمریکا از این معاهده جهانی اعلام کرد اما در عین حال گفت که واشنگتن حاضر به مذاکره مجدد بر سر این توافقنامه است.

در واکنش به این تصمیم آمریکا نیز سران کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا با صدور بیانیه‌ای مشترک امکان هر گونه بازنگری در توافقنامه پاریس را منتفی دانستند.

بنابر گزارش اسپوتنیک، با این حال سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که عقب‌نشینی کشورش از این پیمان، تغییری در روند اجرای تعهدات آمریکا در زمینه مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی ایجاد نخواهد کرد.

توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 میلادی میان 195 کشور جهان به امضا رسید که در نهایت 143 کشور آن را به تصویب رساندند. هدف امضاکنندگان این توافقنامه ثابت نگه‌ داشتن متوسط افزایش دمای جهانی روی کمتر از دو درجه سلسیوس از طریق کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه