English

جنگنده های چینی هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای چین را رهگیری کردند

سرویس بین الملل- در حالی که منابع خبری به نقل از مقام های آمریکایی اعلام کردند دو فروند جنگنده چینی ، هواپیمای نیروی دریایی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی را رهگیری کردند، وزارت دفاع چین این اظهارات را غیردقیق و نادرست خواندو همچنین از ارتش آمریکا خواست از اقدامات مخاطره آمیز در منطقه پرهیز کند.

جنگنده های چینی هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای چین را رهگیری کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های نظامی آمریکا به این خبرگزاری گفته اند که در این رهگیری یکی از جت های جنگنده چینی، به فاصله 180 متری هواپیمای آمریکایی رسیده است. 

این گزارش در حالی منتشر شده است که وزارت دفاع چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای این موضوع را تکذیب کرد.

این خبرگزاری بدون ذکر نام مقام های آمریکایی به نقل از آنها گفت که گزارش های اولیه حاکی است که یک فرونده هواپیمای آمریکایی مدل ' اوریون پی –س' که در 240 کیلومتری جنوب شرقی هنگ کنگ و در فضای بین المللی سرگرم پرواز بوده جنگنده های چینی آن را رهگیری کردند.

طبق این گزارش، گری راس سخنگوی پنتاگون واز فرماندهای نیروی دریایی امریکا در بیانیه ای با تائید اینکه این دو فروند جنگنده ها چینی بودند گفت که یکی از جنگنده های چینی درمقابل هواپیمای آمریکایی به پروازدر آمده که به دلیل اینکه قدرت مانور هواپیمای آمریکایی را کاهش داده اقدامی خطرناک محسوب می شود. 

وزارت دفاع چین روز یکشنبه در صفحه رسمی شبه توئیتری خودweibo گزارش وزارت دفاع آمریکا پنتاگون را در مورد رهگیری یک فرونده هواپیمای آمریکایی برفراز دریای چین را نادرست خواند.

این وزارتخانه همچنین عملیات جت های چینی را یک اقدام حرفه ای و بی خطر دانست.

وزارت دفاع چین همچنین با تاکید براینکه ارتش آمریکا باید اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت های مخاطره آمیز را به کار گیرد گفت که چین از حاکمیت و امنیت دریای چین جنوبی حمایت می کند .

برخی مقام های آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کردند یک فروند کشتی جنگی نیروی دریایی ایالات متحده در عرض 12 مایل دریایی (22 کیلومتری ) جزیره مصنوعی ساخته شده چین در دریای چین جنوبی به همراه هواپیمای ناظرش مشغول گشت در منطقه بوده است. 

این نخستین چالش نظامی آمریکا پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، در آبراه استراتژیک دریای چین جنوبی محسوب می شود.

آمریکا با اعزام ناو جنگی و نیروهای نظامی خود به این آبراه به بهانه مقابله با کره شمالی، تنش ها در این منطقه را افزایش داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه