English

ترزا می: ایران و روسیه آتش‌بس در سوریه را با جدیت دنبال کنند

نخست‌وزیر انگلیس گفت: گروه هفت معتقد است روسیه و ایران باید اجرای آتش بس در سوریه را با جدیت دنبال کنند.

ترزا می: ایران و روسیه آتش‌بس در سوریه را با جدیت دنبال کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت: به همین  اندازه درباره سوریه نیز، ما اتفاق نظر داریم که شکست دادن تروریسم بدون حل و فصل سیاسی مسئله ناممکن است که بتواند گذار باثبات را در سوریه به ارمغان بیاورد یعنی وضعی که به دور از اسد رئیس جمهور سوریه باشد. ما از پیشرفتها در مسیر کاهش درگیری ها (در سوریه) استقبال می کنیم. اما کاملا روشن است که حامیان رژیم سوریه یعنی روسیه و ایران باید از نفوذ خود استفاده کنند تا آتشژبس برقرار شود و به سمت فرایند سیاسی واقعی حرکت شود.

ترزا می گفت: سران (گروه هفت) موافقت کردند تا با اقدامات بی ثبات کننده ایران در سوریه و در کل منطقه مقابله کنند. ما باید به تلاش‌های خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت تسلیحات هسته ای ادامه بدهیم. به همین اندازه ما در محکوم کردن آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی، متحد هستیم. ما موافقت کردیم فشارها بر کره شمالی را افزایش بدهیم به موازات آنکه تلاش‌های‌مان را برای حل و فصل مسالمت آمیز مسائل در منطقه افزایش می‌دهیم.

ترزا می در ادامه افزود: درباره مقابله با تروریسم جهانی باید عرض کنم که ما فقط با همراهی هم می توانیم با عزم جدی و اقدام هماهنگ، این اهریمن را شکست بدهیم. کشورهای عضو گروه هفت، با یکدیگر در تعهدشان به پایبندی به ارزشهای مشترک، در کنار هم هستند و اینکه اینده ای بهتر و شکوفاتر و امن تر برای همه شهروندان‌مان به وجود بیاید.

اظهارات ترزا می مبنی بر تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرده و اعلام کرده‌اند سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه