English

بیشتر فرانسوی ها سیاستمداران را فاسد می‌دانند

سرویس بین الملل - استاد دانشگاه استنفورد پاریس با اشاره به رویکرد مردم فرانسه به اوضاع سیاسی کشورشان گفت فرانسوی‌ها دیگر به احزاب سنتی باور ندارند و از درگیری های چپ و راست به ستوه آمده اند.

بیشتر فرانسوی ها سیاستمداران را فاسد می‌دانند

به گزارش خبرگزاری موج ، نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد 62 درصد مردم فرانسه سیاستمداران این کشور را فاسد می دانند، 40 درصد مردم از عملکرد سیاستمداران خشمگین هستند و تقریبا همین تعداد هم به آینده ی این کشور ناامید شده اند. 

به گزارش الجزیره انگلیسی، سسیل اولدی، استاد دانشگاه استنفورد پاریس با اشاره به رویکرد مردم فرانسه به اوضاع سیاسی کشورشان گفت فرانسوی ها دیگر به احزاب سنتی باور ندارند و از درگیری های چپ و راست به ستوه آمده اند. 

این استاد دانشگاه افزود: « مردم در زندگی روزمره ی خود آثار این زد و بندهای سیاسی را نمی بینند از این رو نامزدهای سنتی را کنار زده اند و اکنون از یک سو امانوئل ماکرون را پیش رو دارند که تا یک سال پیش شناخته شده نبود و جنبش خود را خارج از هر گونه وابستگی سنتی بنا کرد و از سوی دیگر مارین لوپن راست گرای افراطی قرار دارد که هیچ گاه در رقابت ها از بخت بالایی برخوردار نبوده است.»

سسیل اولدی، جامعه فرانسه را جامعه ای بسیار گسسته و دچار تفرقه خواند که در آن هواداران ماکرون به ماندن در اتحادیه اروپا و جهانی سازی همچون خواستگاهی برای رشد اقتصادی و جامعه ی باز و چندجانبه نگر باور دارند و در جبهه ی روبرو هم هواداران مارین لوپن قرار دارند که از اروپا متنفرند و خواستار محدود شدن ورود مهاجران به فرانسه شده اند و از دولت می خواهند دخالت بیشتری در صنایع و افزایش حقوق بخش های مختلف داشته باشد. 

تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه تنها چند ساعت باقی مانده و در این ساعت های پایانی جنگ لفظی بین هواداران دو نامزد در خیابان های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به شدت بالا گرفته است. 

 

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: چهل و هفت میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند

شبکه فرانس 2 به نقل از شبکه تی وی 5 گزارش داد: روز یکشنبه چهل و پنج ممیز شصت و هفت میلیون واجد شرایط رای دادن در فرانسه و یک ممیز سه میلیون فرانسوی ساکن خارج از این کشور، به پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دعوت می شوند. شمار حوزه های انتخابیه بالغ بر شصت و شش هزار است. این انتخابات از ساعت هشت صبح تا نوزده ادامه خواهد داشت.

در برخی شهرهای بزرگ مانند پاریس، لیون، مارسی، تولوز، و نانت، حوزه های انتخابیه تا ساعت بیست پذیرای آرای رای دهندگان است. برخی مناطق و استان های ماوراء بحار رای گیری را از روز شنبه آغاز کرده اند. نامزدی که از میان امانوئل ماکرون و مارین لوپن بیش از پنجاه درصد آرا را به دست آورد به مقام ریاست جمهوری می رسد و اولین نتایج انتخابات در ساعت بیست اعلام می شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه