English

نقش مکرون در ادامه حیات اتحادیه اروپا

سرویس بین الملل - دامنیک توماس ،استاد دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس در تحلیلی پیرامون دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به 'سی ان ان' گفت: پیروزی مکرون ادامه حیات اتحادیه اروپا خواهد بود.

نقش  مکرون در ادامه حیات اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، شبکه تلویزیونی سی ان ان به دنبال آغاز رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در آن امانوئل مکرون و مارین لوپن با یکدیگر به رقابت می پردازند، از این استاد دانشگاه پرسید چرا این دور از انتخابات فرانسه نه تنها برای داخل کشور بلکه در ورای مرزهای آن مهم و حیاتی ست.

این استاد دانشگاه کالیفرنیا به سی ان ان گفت: مکرون حامی اتحادیه اروپا و در زمینه اقتصادی با نگرشی نزدیک به 'تفکر میانه' اما دارای دیدگاه 'جامعه باز' است درحالیکه مارین لوپن از یک حزب راست افراطی است که محور کارزار انتخاباتی آن بنابر تعصب و کنترل مرزها قرار داشت و تلاش دارد در صورت پیروزی عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا را به همه پرسی بگذارد.

وی که دربخش 'مطالعات فرانسه و فرانسه زبان' دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس به تحلیل مسائل فرانسه می پردازد، گفت: در صورت پیروزی مارین لوپن درانتخابات ریاست جمهوری فرانسه، وی این کشور را به سمتی کاملا متفاوت و برخلاف مکرون خواهد برد.

دامنیک توماس در اسخ به این پرسش سی ان ان که نتیجه این انتخابات چه تاثیری بر اتحادیه اروپا خواهد داشت، گفت: برای اتحادیه اروپا پیروزی مکرون می تواند یک پیشرفت چشمگیر باشد، بخصوص آنکه طی 9 ماه گذشته و با توجه به بحث برگزیت و خروج انگلیس ازاین اتحادیه، همواره در انتخاباتی این چنین در سراسر اروپا پرسشی با این نگرش منفی وجود داشته است.

این استاد دانشگاه افزود: البته که پیروزی مکرون یک قوت قلب برای اتحادیه اروپا خواهد بود که به ادامه پروژه اتحادیه اروپا بیاندیشد و دراین مسیر پیش رود.

وی نتیجه وشمارشرکت کنندگان دراین انتخابات را یکی از فاکتورهای کلیدی برای هریک از دونامزد در صورت پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری برشمرد که برای تشکیل دولت و برخورداری از موضع قدرت در پارلمان این کشور حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2017فرانسه، تحت تدابیرشدید امنیتی با شرکت «امانوئل مکرون» میانه رو از حزب «در حرکت» و «مارین لوپن» از حزب راست افراطی 'جبهه ملی' ساعت هشت صبح به وقت محلی دراین کشور آغاز شد.

دور نخست این انتخابات سوم اردیبهشت جاری بین 11 نامزد از احزاب و جناح های مختلف سیاسی برگزار شد که به دلیل کسب نشدن اکثریت مطلق آرا توسط یکی از نامزدها، دو پیشتاز دور پیشین، امروز نیز در برابر یکدیگر صف آرایی می کنند.

وزارت کشور فرانسه امانوئل مکرون و مارین لوپن را به ترتیب با کسب 24.1 و 21.3 درصد آرا، پیروز مرحله نخست انتخابات این کشور اعلام کرده است.

براساس گزارش تارنمای روزنامه لوموند، نتایج رسمی انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه بسته به اختلافات و دادخواهی ها، باید تا روز پنج شنبه 11 مه (21 اردیبهشت) توسط شورای قانون اساسی اعلام شود.

براساس اطلاعیه وزارت کشور فرانسه، امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز همچون دور نخست توسط افزون بر 50 هزار نیروی پلیس و ژاندارم تامین می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه