English

اینترپل: یک شبکه انتشار تصاویر غیراخلاقی از کودکان در "واتس اپ" منهدم شد

به گفته اینترپل، شبکه‌ای که ظاهرا از "واتس اپ" برای توزیع عکس‌های غیراخلاقی و سوءاستفاده از کودکان استفاده می‌کرد با دستگیری ده‌ها نفر مختل شده است.

اینترپل: یک شبکه انتشار تصاویر غیراخلاقی از کودکان در "واتس اپ" منهدم شد

به گزارش خبرگزاری موج،‌ در پی اقدام پلیس ملی اسپانیا، یوروپل و اینترپل در مجموع 39 مظنون در اروپا و آمریکای جنوبی در این رابطه دستگیر شده‌اند.

محققان اسپانیایی سال گذشته دو سایت را کشف کردند که کاربران را به سوی گروه های خصوصی "واتس اپ" هدایت می کرد. "واتس اپ" یک اپلیکیشن تلفن های هوشمند برای ارسال متن و مکالمه است. محققان سپس تایید کردند که این گروه ها تصاویر غیرقانونی مبادله و همرسانی می کنند.

به گفته یوروپل، جستجوی خانه‌های محل اقامت مظنونان که حین بازداشت آنها انجام شد به ضبط "صدها دستگاه حاوی چندین ترابایت تصاویر سوءاستفاده از کودکان" منجر شد. پلیس اسپانیا افزود که اینها شامل بیش از 360 هزار فایل است.

عملیات بین المللی

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، عملیات "تانتالیو" با هماهنگی آلمان، اسپانیا، پرتغال و چندین کشور آمریکای جنوبی از جمله آرژانتین، شیلی و اکوادور انجام شد.

اکنون پلیس برای شناسایی کودکان قربانی می کوشد.

راب وینرایت، مدیر یوروپل گفت: این متخلفان با حداکثر استفاده از فناوری های مدرن سعی می کنند از دستگیری توسط پلیس فرار کنند.
این پرونده نمونه‌ای عالی از همکاری پلیس بین‌المللی به رهبری پلیس ملی اسپانیاست. ما باید همچنان منابع و مهارت های خود را برای مقابله با تهدیدی که متوجه کودکان ماست مشترکا به کار گیریم و این متخلفان را مجازات کنیم.

"واتس اپ" نیز از همکاری خود با پلیس برای مجازات این کاربران متخلف خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی