English

مبارزه روسیه با انتشار مطالب مربوط به خودکشی در فضای مجازی

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد موارد خودکشی کودکان در روسیه از سال 2001 بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

مبارزه روسیه با انتشار مطالب مربوط به خودکشی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج، در این بررسی آمده است که آمار خودکشی کودکان در روسیه روند کاهشی سریعی داشته است. در واقع تا سال 2001 خودکشی کودکان در این کشور رشد داشته و نرخ خودکشی به ازای هر 100 هزار نفر، ۳۹.۵ مورد بوده اما این نرخ در سال 2015 به ۱۷.۴ مورد کاهش یافته است.

کارشناسان روسی در این باره اظهار داشتند: به رغم آنکه در این کشور به طور جدی با انتشار مفاهیم و مطالب خطرناک در مورد خودکشی به زبان روسی مبارزه می‌شود اما این قبیل مطالب همچنان در وب سایت‌های متعددی به زبان‌های خارجی منتشر می‌شوند و به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و از آنجا که امروزه کودکان اغلب به جز زبان روسی به چند زبان دیگر نیز آشنایی دارند لذا می‌توانند به مفاهیم و مطالب مربوط به "خودکشی" تنها با سرچ این کلمه در سایت‌های خارجی دسترسی پیدا کنند.

به همین دلیل در شرایطی که محتواهای موجود به زبان روسی درباره خودکشی در اینترنت و فضای مجازی کنترل می‌شوند اما نمی‌توان کنترل مناسبی روی این موضوعات به زبان‌های دیگر داشت و این امر باید از سوی مسئولان و کارشناسان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، از ژانویه سال ۲۰۱۷، کارشناسان روسی در تلاش هستند تا فعالیت‌های فزاینده گروه‌های شکل‌دهنده خودکشی در شبکه‌های اجتماعی را تحت کنترل داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی