English

معاون رئیس جمهوری آمریکا:

با متحدانمان و چین برای فشار بر کره شمالی همکاری می‌کنیم

معاون رئیس جمهوری آمریکا می گوید این کشور برای فشار بر کره شمالی با متحدانش و چین همکاری می کند.

با متحدانمان و چین برای فشار بر کره شمالی همکاری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت ایالات متحده با چین و متحدانش برای وارد کردن فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر کره شمالی همکاری خواهد کرد.

پنس که روز سه شنبه در ادامه سفرش به چهار کشور آسیایی از کره جنوبی وارد ژاپن شده بود در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر این کشور بر تعهد آمریکا به مهار برنامه اتمی و موشکی کره شمالی تاکید کرد.

او همچنین در دیدار از ناو هواپیما بر یو اس اس رونالد ریگان که در بندر یوکوسوکای ژاپن مستقر است بر عزم آمریکا برای مواجه با پیونگ یانگ تاکید کرد و گفت همه گزینه ها برای برخورد با پیونگ یانگ روی میز است.

وی افزود: آنهایی که عزم و آمادگی ما را محک می زنند باید بدانند ما هر گونه حمله ای با سلاحهای متعارف یا هسته ای را با شدت و به شکلی موثر پاسخ خواهیم داد.

معاون دونالد ترامپ گفت: با رئیس جمهوری صحبت کرده ام و قرار است تا سال ۲۰۲۰، 60 درصد از ناوگان آمریکا در منطقه مستقر شود و در این میان نقش ژاپن افزایش خواهد یافت.

مایک پنس اضافه کرد: ایالات متحده قصد دارد حضورش را در بخش آسیایی اقیانوس آرام (پاسیفیک) تقویت کند. وی همچنین گفت آمریکا از آزادی حمل و نقل در دریای جنوبی چین محافظت خواهد کرد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار است اواخر روز چهارشنبه ژاپن را به مقصد اندونزی ترک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی