English

بیانیه «فرماندهی عملیات مشترک عراق» درباره کشته شدن دهها نفر در حمله هوایی موصل

«فرماندهی عملیات مشترک عراق» عراق بیانیه‌ای درباره حمله هوایی ائتلاف آمریکایی در موصل که صدها کشته داشت، صادر کرد.

بیانیه «فرماندهی عملیات مشترک عراق» درباره کشته شدن دهها نفر در حمله هوایی موصل

به گزارش خبرگزاری موج، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (یکشنبه) بیانیه‌ای در خصوص کشته شدن بیش از 200 غیرنظامی طی حمله هوایی ائتلاف آمریکایی در موصل منتشر کرد و از تمامی شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ها خواست اطلاعات را از منابع رسمی دریافت کنند .

بر اساس گزارش شبکه « سومریه » این بیانیه به شرح زیر است:

با هر پیروزی در عراق، تلاش‌هایی برای مشوش کردن افکار عمومی و انتشار داستان‌هایی که در آن لغو زیادی وجود دارد، انجام می‌شود؛ از نمونه آن انتشار خبری از رسانه‌ها مبنی بر انجام یک حمله هوایی که صدها کشته داشته، است.

در تاریخ 17 مارس 2017 ، گروه‌های ویژه مبارزه با تروریسم وارد «حی الرساله» شدند و تروریست‌های داعش برای جلوگیری از پیشروی این گروه‌ها، چندین خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کردند؛ پس از شکست دشمن در این منطقه، در ساعت 18 (به وقت محلی) همان روز نیروهای ما موفق شدند آن را کاملا پاکسازی کنند؛ پس از آن به درخواست نیروهای عراقی، حمله هوایی از سوی ائتلاف بین‌المللی علیه مجموعه‌ای از داعشی‌ها انجام شد.

بر اساس اطلاعات دقیق از شهروندان حاضر در محل، تروریست‌های داعش، خانواده‌ها را در منازل بمب‌گذاری شده زندانی کرده و آنها را مجبور کرده بودد در آن باقی بمانند؛ این منازل مورد استفاده تک‌تیراندازها و انتحاری‌ها بوده و پس از پیشروی نیروهای ما، منفجر شده‌اند.

تیمی از کارشناسان نظامی و فرماندهان محلی برای بررسی مکان منزلی که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، تشکیل شد و مشخص شد این خانه 100 درصد تخریب شده ؛ تمام دیوارهای آن بمب‌گذاری شده و هیچ حفره یا دلیلی مبنی بر اینکه مورد حمله هوایی قرار گرفته باشد ، در آن پیدا نشد. در کنار این منزل خودروی بزرگ بمب‌گذاری شده نیز پیدا شده و حدود 61 جسد از این مکان بیرون کشیده شد.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که ائتلاف آمریکایی دیروز مسئولیت حمله به منطقه مذکور در موصل را پذیرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه