English

در جمع فرماندهان حشد شعبی مطرح شد؛

حیدر العبادی: فتوای آیت الله سیستانی معادلات را دگرگون کرد

نخست وزیر عراق تاکید کرد که فتوای آیت الله سیستانی، معادلات را دگرگون کرد و طبق پیش بینی ها عراق باید تجزیه می شد اما تلاش ها برای تجزیه عراق ناکام ماند.

حیدر العبادی: فتوای آیت الله سیستانی معادلات را دگرگون کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سومریه نیوز، تعدادی از فرماندهان حشد شعبی عراق با «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور دیدار کردند.

العبادی در این دیدار تصریح کرد: فتوای آیت الله سیستانی، معادلات را دگرگون کرد؛ این در حالی است که طبق پیش بینی ها عراق باید تجزیه می شد و ده ها سال برای نابودی داعش نیاز بود اما تلاش ها برای تجزیه عراق ناکام ماند و ما بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر متحدیم. اگر جان فشانی حشد شعبی و دیگر نیروهای مسلح نبود، پیروزی ها علیه داعش محقق نمی شد.

وی در ادامه از رسانه های مغرض انتقاد کرد و افزود: هر زمان که پیروزی کسب کردیم، این رسانه ها شروع به دروغ پراکنی کردند. ما به تلاش ها برای نابودی تروریسم ادامه می دهیم و هر نوع سلاحی باید در چارچوب دولت به کار گرفته شود. برخی مدعی انتساب به حشد شعبی هستند ولی به این گروه توهین می کنند. حقوق رزمندگان حشد شعبی کاهش نمی یابد.

نخست وزیر عراق در پایان گفت: سخن ما به دولت آمریکا مشخص است؛ اگر رزمندگان مجاهد ما نبودند، پیروزی ها محقق نمی شد و وظیفه ما حفظ حقوق آنها است. پیروزی نهایی پس از بازسازی مناطق آزاد شده و فراهم کردن خدمات برای شهروندان حاصل می شود. نیروهای ما نسبت به حفظ امنیت شهروندان حریص هستند و از مردم می خواهیم که برای رهایی از داعشی ها، به نیروهای ما کمک کنند.

گفتنی است، العبادی در سفر روز 22 مارس خود به واشنگتن پایتخت آمریکا برای شرکت در جلاس وزرای خارجه ائتلاف بین المللی ضد داعش تاکید کرده بود که بر اساس قانون مربوط به حشد شعبی که توسط اعضای پارلمان عراق تصویب شد، حشد شعبی تحت فرماندهی دولت عراق است و یک نهاد نظامی محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه