English

در دیدار الجبیر با الجعفری اعلام شد؛

سعودی ها بدهی بغداد به ریاض را می بخشند

وزیر خارجه عربستان از قصد ریاض برای چشم پوشی از بدهی های سابق عراق به سعودی ها و افتتاح خطوط هوایی ریاض به بغداد و نجف خبر داد.

سعودی ها بدهی بغداد به ریاض را می بخشند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق از قصد عربستان برای بخشش بدهی های بغداد به ریاض خبر داد.

در همین راستا، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش در واشنگتن پایتخت آمریکا با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و درباره روابط فی مابین و همکاری های مشترک در زمینه های مختلف رایزنی کرد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: الجعفری در این دیدار بر برقراری بهترین روابط میان بغداد و ریاض و نیاز عراق به حمایت های مالی برای بازسازی شهرهای آزاد شده این کشور از چنگ داعش تاکید کرده است.

وزارت خارجه عراق در پایان افزوده است: از سوی دیگر الجبیر نیز از قصد ریاض برای لغو بدهی های سابق عراق به عربستان پرده برداشته است. الجبیر همچنین بیان داشته که عربستان تلاش می کند در راستای همکاری های دوجانبه، خطوط هوایی را از ریاض به بغداد و نجف افتتاح کند.

پیشتر دفتر رسانه ای حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نخست وزیر عراق در حاشیه اجلاس وزرای خارجه ائتلاف بین المللی ضد داعش که در واشنگتن برگزار گردید با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی دیدار و گفتگو کرد.

الجبیر چندی پیش نیز با سفر به بغداد با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه