English

فرستاده ترامپ به زودی به اراضی اشغالی و فلسطین سفر می‌کند

یک منبع دیپلمات از سفر یکی از مسوولان برجسته واشنگتن به اراضی اشغالی و فلسطین ظرف روزهای آینده خبر داد.

فرستاده ترامپ به زودی به اراضی اشغالی و فلسطین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یک دیپلمات آمریکایی اظهار داشت، یکی از مسوولان برجسته دولت آمریکا به نام جیسون گرین بلات روز دوشنبه این هفته برای دیدار و گفتگو با برخی مسئولان اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد و روز سه‌شنبه نیز در رام الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد.

گرین بلات پیش از آنکه در ژانویه گذشته به عنوان نماینده آمریکا در مذاکرات بین‌المللی انتخاب شود، در جریان تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا به عنوان مشاور حقوقی در کنار ترامپ و گروه تجاری‌اش کار می‌کرد.

ترامپ در گفت‌وگویی تلفنی با عباس به بررسی راه‌های پیشبرد روند تحقق صلح در منطقه خاورمیانه و توافقنامه‌ای جامع برای پایان دادن به اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پرداخت.

ترامپ در این تماس تلفنی تاکید کرد: معتقدم تحقق صلح امکان‌پذیر است و وقت آن رسیده که توافقنامه‌ای به امضا برسد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، این گونه توافقنامه‌ها نه فقط برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها صلح و امنیتی را که مستحق آن هستند،‌ به ارمغان خواهد آورد، بلکه نتیجه نهایی‌اش در سراسر منطقه و جهان مثبت خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد، چنین توافقنامه صلحی باید مستقیما میان دو طرف مورد مذاکره قرار گیرد و آمریکا نیز برای تحقق هر گونه پیشرفتی به سمت هدف به شکلی جدی با تشکیلات فلسطین و اسرائیل همکاری خواهد کرد.

ترامپ افزود: آمریکا نمی‌تواند راه‌حلی را به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تحمیل کند، همچنین هیچ یک از دو طرف نیز نمی‌توانند طرف مقابل را مجبور به هیچ گونه توافق کنند.

رئیس جمهور آمریکا از عباس برای نشستی در کاخ سفید در آینده‌ای نزدیک دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی