English

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد:

آگاهی در مورد هویت وطنی مهمترین دغدغه مهاجرین است

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی مهاجرین از فرهنگ وطنی،‌ گفت: آگاهی در مورد فرهنگ و هویت وطنی مهمترین دغدغه برای مهاجرین در کشورهای مختلف است.

آگاهی در مورد هویت وطنی مهمترین دغدغه مهاجرین است

به گزارش خبرگزاری موج، سیوانکا داناپالا در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افغانستان شناسی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به شرایط پناهندگان در ایران فکر می‌کنید، اقدامات شاخص و مثال زدنی انجام شده است.

وی دسترسی به شرایط تحصیلی را یکی از بزرگترین کارهای جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجرین افغانستانی دانست و بیان کرد: معافیت از پرداخت شهریه مدارس دولتی از دیگر اقدامات شاخص جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجرین است.

وی در ادامه دسترسی داشتن مهاجرین به خدمات بیمه سلامت را از جمله مهمترین اقدامات مسئولان و دست‌اندرکاران کشور ایران عنوان کرد و گفت: به زودی مرحله سوم خدمات پوشش بیمه‌ای برای مهاجرین در ایران اجرایی می‌شود.

کمیسر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران اقدامات فرهنگی و آموزشی که جمهوری اسلامی ایران برای مهاجرین انجام داده است، را از دیگر اقدامات شاخص جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی اگر بیشتر از اقدامات رفاهی و اجتماعی نباشد،‌کمتر نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش آموزش در راتقای سطح آگاهی افراد تصریح کرد: از طریق آموزش و آگاه‌سازی مسائل فرهنگی و تاریخی می‌توان روح مهاجرین را تغذیه شود.

وی یکی از مهمترین اهداف جشنواره‌های افغانستان‌شناسی را آگاه‌سازی قشر جوان و نسل جدید مهاجرین با فرهنگ و اصالت وطنی آن‌ها دانست و تأکید کرد: آگاهی در مورد فرهنگ و هویت وطنی مهمترین مسئله برای مهاجرین در کشورهای مختلف است.

کمیسر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به وجود ناهنجاری‌های متعدد در جوامع مختلف دنیا، خاطرنشان کرد: عامل بسیاری از ناهنجاری ها جابجایی های مستمر آوارگان است که برگزاری این چنین برنامه هایی می‌تواند از آسیب این معضل کم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه