English

با بیان اینکه "فقط فلسطین هدف اسرائیل نیست؛ فلسطین هدف اول بود"

مشاور اسد: سوال؛ چرا تروریست‌های داعش آثار باستانی و فرهنگی را ویران می‌کنند؟

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه، تخریب گسترده آثار باستانی دنیای عرب را با استراتژی اسرائیل از دهه هشتاد قرن گذشته مرتبط و اقدامات داعش را همان راهبرد اسرائیل می‌داند.

مشاور اسد: سوال؛ چرا تروریست‌های داعش آثار باستانی و فرهنگی را ویران می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری موج، شهر باستانی «تدمر» روز پنج شنبه هفته گذشته (12 اسفند) به دست ارتش و مقاومت سوریه آزاد شد؛ شهری که برای بار دوم تحت اشغال داعش رفته بود و پس از آزادی با حجم بیشتری از تخریب آثار باستانی مواجه شد.

«بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه در یادداشتی در پایگاه خبری شبکه المیادین، این سؤال را مطرح می‌کند: چرا تروریست‌ها موزه باستانی را نابود کردند؟ و این اندازه از کینه بر روی یک شهر باستانی که روزی مرکز تجارت تمام دنیا بود و نماد فرهنگ و تمدن است، برای چیست؟ همینطور درباره شهر حلب، الرقه، دیرالزور، موصل، شهر باستانی نمرود و زیارتگاه یونس نبی و آرامگاههای صحابه پیامبر و هر مرکزی که نشانی از فرهنگ و تمدن افتخار آمیزمان دارد.

مشاور بشار اسد در پاسخ می‌نویسد:

برای پاسخ به این سؤال باید درباره استراتژی‌هایی که دشمنانمان در طول تاریخ علیه ما وضع کرده و سپس آنرا به برنامه عمل و مرحله اجرا گذاشته‌اند، فکر کنیم. استراتژی که در سایه بی خبری مردم عرب تا کنون با موفقیت به اجرا گذاشته شده است.

این همان استراتژی اسرائیل در دهه هشتاد قرن گذشته است که «عودید ینون» در کتاب خود نوشته و امروزه به تمامی در حال اجرا شدن علیه مردم فلسطین و امت عربی است؛ بدون اینکه کسی بخواهد میان نوشته‌های این کتاب و آن‌چه بر سر کشورهایمان از دهه هشتاد میلادی می‌آید مطابقت دهد. بلکه ما حوادث را به صورت جداگانه می‌بینیم، بدون اینکه بخواهیم آنها را در یک مجموعه حوادث کل ارزیابی کنیم و تحت یک برنامه بدانیم که قدرت‌های غربی و سازمان‌های واپس‌گرا و مزدور با نام‌ها و بهانه‌های مختلف در کشورهایمان پیاده می‌کنند.

بثینه شعبان در ادامه می‌نویسد: واضح است که طبق استراتژی «ینون» صرفا فلسطین هدف نیست بلکه اولین هدف است و تمام کشورهای عربی هدف هستند؛ مخصوصا کشورهای که دارای قومیت‌ها و ریشه‌های قومی مختلف هستند. سخن اصلی این استراتژی این است که «اسرائیل به عنوان یک کشور کوچک در یک محیط خصمانه قابلیت حیات را ندارد و به ناچار باید بر محیط خود اگر از طریق نظامی نشد، حداقل از لحاظ اقتصادی و فکری سیطره پیدا کند.»

برای این کار باید کشورهای عربی از داخل تکه تکه و به کشورهای قومیتی و فرقه‌ای کوچک‌تری تبدیل شوند و در این راستا باید ارتش ملی کشورها تضعیف شود که در عراق و سوریه به طور ویژه نماد قدرت اصلی کشور محسوب می‌شود. بنابراین هدف اسرائیل تکه تکه شدن کشورهای عربی است و این استراتژی اصرار دارد تا کشور قبطی‌ها در مصر شکل گیرد و از این رو می‌بینیم که تروریست‌های وهابی به انفجار کلیساهای قبطیان متمرکز شده‌اند.

اگر نگاهی به حوادثی که از دهه هشتاد میلادی بر سر امت عربی می‌آید بافکنیم، می‌بینیم که تمامی این اتفاقات با هدف کشاندن کشورهایمان به سمت تجزیه و قومیتی شدن است. حوادث سوریه، عراق، اردن و صحرای سیناء همه بر استراتژی ینون اشاره دارند.

مشاور بشار اسد، می‌افزاید: در این راستا، رفتار عربستان برای تحریک عراق علیه ایران و سوریه، منطق تجزیه‌طلبانه عربستان و یورش این کشور به یمن و حمایت از تروریسم ویرانگر در سوریه، مصر، لبنان و عراق همه در جهت منافع اسرائیل است. منافعی که اعراب و منطقه را که حکام سعودی و خلیج فارس نیز زیر مجموعه آن هستند، هدف قرار داده است اما آنها اکنون از خدمت پنهانی و آشکار خود خوشحال هستند این خوش خدمتی روزی خودشان را نابود می‌کند و علیه خودشان به کار خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه