English

القاعده کشته شدن فرد شماره دوی خود در سوریه را تایید کرد

شبکه تروریستی القاعده بامداد جمعه کشته شدن «ابوالخیرالمصری» فرد شماره دوی خود را در جریان حملات هوایی آمریکا در سوریه تایید کرد.

القاعده کشته شدن فرد شماره دوی خود در سوریه را تایید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه شاخه «شبه‌جزیره عربستان و مغرب» گروه  القاعده، بامداد امروز- جمعه- با صدور بیانیه‌ای، تائید کرد که در جریان حمله هوایی یک هواپیمای بدون سرنشین ائتلاف به رهبری آمریکا در ادلب سوریه، «ابوالخیر المصری»، که نفر دوم در دستگاه رهبری این گروه توصیف می‌شود، کشته شده ‌است.

در این بیانیه آمده است» «ابوالخیر المصری» در جریان حمله پهپاد آمریکایی «به شکل خائنانه‌ای» کشته شده ‌است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند ابوالخبیر المصری در 26 فوریه، در پی شلیک یک موشک «هل‌فایر» از سوی هواپیمای بدون سرنشین به خودرویی در نزدیکی شهر ادلب، شمال ‌غرب سوریه، کشته شد. موشک ای‌جی‌ام-114 هل‌فایر، یک موشک هوا به سطح، ضدزره و هدف‌یاب است.

منطقه ادلب سوریه مرکز حضور پرشمار نفرات گروه «جبهه‌النصره» است. شاخه‌ای از القاعده که اکنون نام خود را به «فتح‌الشام» تغییر داده ‌است. آتش‌بس سوریه، این گروه را که از منظر سازمان ملل «تروریستی» شناخته می‌شود، در بر نمی‌گیرد.

ابوخیر المصری  59 ساله و داماد «اسامه بن‌لادن» رهبر کشته‌شده القاعده بود. او یکی از فرماندهان قدیمی گروه القاعده بود و در زمانی که «خالد شیخ محمد» طرح حملات یازدهم سپتامبر را با بن‌لادن در میان می‌گذاشت، مهمان‌خانه‌ای در کابل داشت، که گفت‌وگوها در آن انجام شد.

تحلیل‌گران می‌گویند حضور او و رهبران دیگر گروه القاعده در ادلب، از «اهمیت راهبردی»، که سوریه برای القاعده پیدا کرده است، حکایت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه