English

پاکستان سفر نواز شریف به ترکیه را موفیت آمیز خواند

سرویس بین الملل- سفارت پاکستان در آنکارا سفر نخست وزیر این کشور به ترکیه و نشست شورای همکاری های مشترک را که در آن بر لزوم روابط استراتژیک طرفین تاکید شد، بسیار موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.

پاکستان سفر نواز شریف به ترکیه را موفیت آمیز خواند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سفارت پاکستان در آنکارا طى بیانیه ای اعلام کرد: سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به آنکارا و پنجمین نشست «شورای همکاری های راهبردی ترکیه-پاکستان» که دیروز برگزار شد بسیار موفق آمیز بود.

نواز شریف و بنعلی یلدریم نخست وزیران پاکستان و ترکیه در پایان پنجمین نشست «شورای همکاری های راهبردی ترکیه-پاکستان» که دیروز با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور در آنکارا برگزار شد، بار دیگر بر همکاری استراتژیک دو کشور تاکید و بیانیه مشترک این نشست را امضا کردند.

دو طرف همچنین در خصوص تسریع روند گسترش همکاری مشترک و دراز مدت در حوزه همکاری دفاعی؛ به منظور تقویت تعامل میان دو کشور در حوزه صنایع دفاعی به توافق رسیدند.

نخست وزیران هر دو کشور همچنین از روند همکاری های نزدیک‌ ترکیه و پاکستان و حمایت دو کشور از یکدیگر در مجامع بین المللی و منطقه‌ای به ویژه حمایت از پروسه اصلاحات پیرامون خلع سلاح هسته‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز رضایت کردند.

طرفین در بیانیه مشترک مذکور، ضمن به شدت محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در دو کشور و اعلام اراده مصمم و قاطع خود در مبارزه همه‌جانبه با تروریسم، بار دیگر بر گسترش همکاری آنکارا و اسلام آباد در این زمینه و استفاده از توان یکدیگر تاکید کردند.

در پایان پنجمین نشست شورای همکاری های راهبردی ترکیه-پاکستان، دو کشور در حوزه های مختلف 10 پرتکل همکاری شامل؛ بیانیه ای مشترک، اقتصادی، انرژی، دفاعی، محیط زیست و برنامه ریزی شهری، بانکداری، بهداشت و فرهنگ به امضا رساندند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه