English

شورای امنیت کره شمالی را محکوم کرد

سرویس بین الملل - شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی با صدور بیانیه ای به این کشور هشدار داد.

شورای امنیت کره شمالی را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از سایت سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل  ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، به این کشور هشدار داد که در صورت عدم توقف آزمایش‌های موشکی، سازمان ملل تدابیر شدیدتری علیه این کشور اتخاذ خواهد کرد.

به درخواست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، شورای امنیت با برگزاری نشستی فوری علاوه بر محکومیت آزمایش اخیر، خواستار توقف آزمایش‌های موشکی کره شمالی شد.

پیش از این نشست نیز جلسه‌ای در واشنگتن در رابطه با این موضوع برگزار شد که در آن دونالد ترامپ، کره شمالی را «مشکل بزرگ» عنوان و اعلام کرد که قاطعانه پاسخ این اقدام کره شمالی را خواهد داد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کردند که دولت این کشور روز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک دوربُرد را با موفقیت آزمایش کرده‌است.

خبرگزاری رسمی «KCNA» کره شمالی ضمن بیان اینکه که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور شخصا بر آزمایش موشکی روز یکشنبه نظارت داشت افزود که موشک دوربُرد Pukgukson از نوع سلاح های راهبردی است که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

کشورهای چین، روسیه، و ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌هایی آزمایش موشکی «پیونگ یانگ» را محکوم کردند چرا که این اقدام کره شمالی را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی