English

وزارت کشور آلمان خبر داد

افزایش چشمگیر اخراج پناهندگان در سال ۲۰۱۶ در آلمان

رسانه‌های آلمانی از افزایش چشمگیر اخراج های پناهندگان در سال ۲۰۱۶ خبر دادند.

افزایش چشمگیر اخراج پناهندگان در سال ۲۰۱۶ در آلمان

 

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه آلمانی "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان تعداد پناهندگان اخراج شده از این کشور در سال 20166 به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

دولت آلمان برای سال گذشته در مجموع 25.375 مورد اخراج پناهندگان را ثبت کرده است که رشد 21.5 درصدی را در مقایسه باسال قبل از آن نشان می دهد. این خبر با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ در پارلمان این کشورمنتشر شده است.

بر این اساس تعداد خروج های داوطلبانه با تشویق ها و تحریک های دولت آلمان هم با افزایش 54 درصدی روبرو بوده و به حدود 54 هزار نفر رسیده است. تنها حدود 3.326 مهاجر افغان به صورت داوطلبانه به کشورخود بازگشتند. یک سال پیش تعداد آن ها 309 مورد بود.

بر اساس این گزارش حدود سه چهارم اخراج ها به کشورهای غرب بالکان صورت گرفته است. 398 اخراج هم به سه کشور آفریقایی تونس (116)، الجزایر(169) و مراکش (113) وجود داشته است.

بر این اساس همچنین شماربازگرداندن پناهندگان در مرزهای آلمان به شدت افزایش پیدا کرده است. در حالی که در سال  2015 ، 4.689 مورد از این گونه موارد وجود داشت سال گذشته تعداد اخراج ها از مرزها به حدود 16.562 مورد افزایش پیدا کرد.

"اولا یلپکه" از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان با توجه به افزایش چشمگیر اخراج ها از آلمان در سال 2016 اعلان اخیر دولت آلمان برای تشدید روند سرعت اخراج ها را درست ندانست. وی اخراج های پناهندگان به مناطق جنگی را غیر انسانی ارزیابی کرده است.

 هفته نامه "اشپیگل" اخیرا با استناد به یک سند دولت فدرال آلمان از تصمیمات دولت برای تسریع روند اخراج پناهندگان در سال 2017 خبر داده و نوشت: بر این اساس اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان باید به صورت مستمر تعداد زیادی از درخواست های پناهندگانی افرادی که به حمایتی در آلمان نیاز ندارند را رد کند.

همچنین از جمله تشکیل یک مرکز مشترک برای حمایت از پناهندگان اخراج شده برنامه ریزی شده که در آنجا اخراج های جمعی هماهنگ می شود.

در این گزارش آمده است که این مرکز در سه ماه آینده تحت ریاست و مدیریت وزارت کشور آلمان تاسیس می شود.

بر این اساس همچنین باید مراکزی برای خروج پناهندگان تاسیس شود. در این مکان ها باید پناهندگانی که درخواست پناهندگی آن ها رد شده است در روزها یا هفته های آخر اقامت خود در آلمان سر کنند.

هم زمان مرکل تصمیم دارد انگیزه ها و محرک هایی را برای بازگشت اختیاری پناهندگان به وطنشان ایجاد کند. دولت فدرال آلمان می خواهد حدود 90 میلیون یورو برای برنامه های بازگشت و ادغام مجدد پناهندگان در سال 2017 هزینه کند.

این در حالی است که بسیاری ایالات آلمان مخالف اخراج ها به مناطق بحرانی از جمله افغانستان که از طرف دولت فدرال به عنوان منطقه امن مبدا نامگذاری شده است هستند.

"سم ازمیر"، رئیس حزب سبز آلمان نیز اخراج ها به افغانستان را رد کرده و این انتقاد را به دولت آلمان وارد کرد که با این گونه اخراج ها اذهان را از مشکلات حل نشده منحرف می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه