English

رویترز:

تعیین سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی تبعات گسترده ای برای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی دارد

مقام‌های آگاه آمریکایی از بررسی پیشنهادی توسط دولت آمریکا خبر می‌دهند که می تواند منجر به تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی شود.

تعیین سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی تبعات گسترده ای برای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی دارد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مقام های آمریکایی اعلام کردند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی پیشنهادی است که می‌تواند منجر به قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شود.

مقام‌های آمریکایی تاکید کردند: تعدادی از نهادهای دولتی آمریکا درباره پیشنهادی مشورت و رایزنی کرده‌اند که در صورت اجرا می تواند موجب افزایش تدابیر اتخاذ شده آمریکا علیه افراد و شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران شود.

رویترز اعلام کرده است که رونوشت این پیشنهاد را ندیده است، پیشنهادی که می‌تواند به شکل یک فرمان اجرایی به وزارت خارجه آمریکا دستور دهد که قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را مورد بررسی قرار دهد. هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ این فرمان را امضا می کند یا نه.

کاخ سفید حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده است.

رویترز هفته گذشته نیز اعلام کرد که مقام های دولت آمریکا درباره اعلام اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی رایزنی کرده‌اند ولی به نظر می رسد تصمیم گیری در این خصوص به تعویق افتاده است.

رویترز افزود: قراردادن نام سپاه به عنوان یک نهاد قدرتمند نظامی و سیاسی در فهرست سازمان‌های تروریستی، می تواند تاثیرات بی ثبات کننده‌ای داشته باشد از جمله تشدید درگیری‌های منطقه‌ای که پیش از این آمریکا، ایران را به دست داشتن در آنها متهم کرده است. اتهامی که ایران بارها آن را رد کرده است.

این اقدام آمریکا می تواند مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق را پیچیده تر کند. برخی از مشاوران تندروی ترامپ در کاخ سفید به وی توصیه کرده‌اند تا تحریم ها علیه ایران را افزایش دهد. ترامپ هفته گذشته تحریم ها علیه تهران را افزایش داده و مقام های کاخ سفید تاکید کرده‌اند که این تدابیر، گام نخست و اولیه در قبال ایران بوده است.

متحدان آمریکا در خلیج فارس نیز از موضع سختگیرانه واشنگتن علیه ایران، حمایت می کنند. ولی مقام های آمریکایی بر این باورند که پس از لغو فرمان اجرایی ترامپ درباره ممنوعیت سفر مهاجران و پناهجویان 7 کشور مسلمان به آمریکا، به نظر می‌رسد که روند صدور فرمان های جنجالی به طور قابل توجهی کند شده است.

آمریکا پیش از این ده ها شرکت و فرد حقیقی را که با سپاه پاسداران در ارتباط بوده‌اند، تحریم کرده است. در سال 2007 میلادی خزانه داری آمریکا نام سپاه قدس را در فهرست سیاه تحریم ها قرار داد.

به نوشته رویترز، تعیین سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی می تواند تبعات گسترده تری به همراه داشته باشد، از جمله برای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه