English

بانک آینده؛ حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در عرصه‌های پزشکی، سلامت و درمان

بانک آینده ضمن مشارکت و حمایت از نخستین کنگره بین‌المللی ژنومیک سرطان که توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری-معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، انجمن بیوفیزیک و زیست‌شناسی مولکولی ایتالیا در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با برپایی غرفه در نمایشگاه این کنگره، پذیرای عموم بازدیدکنندگان از جمله اعضای هیأت علمی، اساتید، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان بود. هم‌چنین، دکتر غفارزاده مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با حضور در غرفه بانک آینده و دکتر مهدوی مشاور وزیر بهداشت ضمن بازدید، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های بانک آینده در حوزه درمان و سلامت قرار گرفتند.

بانک آینده؛ حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در عرصه‌های پزشکی، سلامت و درمان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک آینده، در دومین روز از برگزاری کنگره، نشست «کارگروه اقتصاد سرطان» با حضور دکتر فخریان معاون بانکداری شرکتی و تجاری و دکتر اسدی مشاور مدیرعامل و مدیر امور پروژه‌های بانک آینده، دکتر قانعی رئیس حوزه ستاد توسعه زیست‌فناوری نهاد ریاست‌جمهوری، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، کارآفرینان، دانش‌بنیان‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برگزار شد. این نشست با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.

شایان ذکر است، در آیین اختتامیه این کنگره با اهدای تندیس یادبود به دکتر اسدی به نمایندگی از بانک آینده از همکاری و حمایت این بانک قدردانی شد.

دکتر اسدی مشاور مدیرعامل و مدیر امور پروژه‌ها در این نشست بیان کرد: یکی از بحث‌های جدی امروز در حوزه سرطان‌ها، توجه به مدیریت علمی و همه‌جانبه به این بیماری است. ما در تلاش هستیم که با مشارکت جامعه علمی و مدیریتی با هم‌افزایی و هماهنگی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و حمایت لازم از حوزه سلامت، دارو و درمان به‌خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و شتاب‌دهنده‌‌ها اقداماتی تأثیرگذار انجام دهیم تا به‌سمت التیام دردها برویم و امیدواری را به جامعه بدهیم.

ایشان افزود: بانک آینده با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، طی همکاری گسترده با صندوق نوآوری شکوفایی با استقرار دائمی در آن نهاد، اقدام به اعطای تسهیلات به این گروه از شرکت‌ها کرده است. 

وی ادامه داد: در این راستا، از مجموع تسهیلات اعطایی بانک آینده به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1401، حدود 13 درصد از تعداد و بیش از 22 درصد از مبلغ به شرکت‌های فعال در حوزه تشخیص و درمان سرطان تخصیص یافته است.

دکتر اسدی با اشاره به این‌که در حال حاضر سرطان یکی از عمده‌ترین مشکلات نظام سلامت است و این موضوع هزینه‌هایی برای فرد و جامعه در پی دارد بیان کرد: بانک آینده طی سالیان گذشته همواره کوشیده است تا در قالب تسهیلات حمایتی و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود یاری‌گر و همراه نظام سلامت کشور باشد و این بانک به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در این زمینه، اقدامات مختلفی را انجام داده است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، یادآور شد: عملکرد بانک آینده طی سالیان گذشته موید این نکته است که این بانک همواره با تعامل، همراهی و هم‌افزایی و با آمادگی کامل در حوزه اقتصاد سلامت دخیل بوده تا این بخش اقتصادی کشور فعال باشد. 

مدیر امور پروژه‌های بانک آینده خاطرنشان کرد: بانک آینده به‌عنوان بانک پیشرو در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ابزارهای نوین و مشاوره‌های مالی برای رشد و توسعه کسب و کار و تولید به‌خصوص در دوره کرونا با رویکرد حمایتی، تمام قد در کنار تمامی فعالان حوزه سلامت، تولیدکنندگان، دانش‌پژوهان، نوآوران، سرمایه‌گذاران و خیرین حضور داشته و دارد. 

ایشان با بیان این‌که بانک آینده در حمایت همه‌جانبه از فعالان کسب و کار و شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه سلامت، دارو و درمان آمادگی دارد افزود: امیدواریم با همت جمعی و هم‌دلی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و با رویکرد حمایتی و مسئولیت اجتماعی بانک آینده معضل بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از آن به‌خصوص سرطان با پیشگیری و درمان به‌موقع و مطلوب ریشه‌‌کن شود تا از این طریق، آلام و دردهای بیماران و هزینه‌های سربار حوزه سلامت کشور کاسته شده و اقتصاد این حوزه به‌نفع بیماران و بخش درمان کشور و افزایش سلامتی شکوفا شود.

دکتر اسدی هم‌چنین با ارائه آمار و ارقام و جداول مربوط، درباره آمایش سرزمینی تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران و فعالیت در این بخش به خصوص فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی توضیحاتی را به حاضرین در این نشست ارائه نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه