English

فاضلیان مطرح کرد:

پرداخت بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی توسط بانک مسکن/ تاثیر ساخت و ساز مسکن در مهار تورم

عضو هیات مدیره بانک مسکن از پرداخت بیش از60 هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن تاکنون توسط این بانک خبر داد.

پرداخت بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی توسط بانک مسکن/ تاثیر ساخت و ساز مسکن در مهار تورم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بانک مسکن، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه تاکنون بانک مسکن قرارداد 231 هزار و 522 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را منعقد کرده است، گفت: مبلغ تسهیلات منعقده بانک مسکن در این طرح 78 هزار و 851 میلیارد تومان بوده است که از این میزان با توجه به مرحله‌ای بودن پرداخت تسهیلات (از فونداسیون تا نازک کاری و ... ) مبلغ 37 هزار و 300 میلیارد تومان آن از منابع بانک و 23 هزار و 466 میلیارد تومان آن از آورده متقاضی، جمعا مبلغ بیش از 60 هزار و 700 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به انتخاب موضوع «مهار تورم و رشد تولید» به عنوان شعار سال جاری گفت: رهبر معظم انقلاب به یکی از مواردی که در حوزه رونق تولید و تحقق شعار سال اشاره فرمودند موضوع مسکن است که به واقع یکی از ارکان مهم اقتصاد، مسکن و صنعت ساخت و ساز است که با رشد تولید آن و ایجاد توازن در بازار مصرف می‌توان هم شاهد رونق کسب و کار صنایع و تولید در کشور و همچنین مهار بخش مهمی از تورم بود.

فاضلیان تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که بخش مسکن در بالا رفتن تورم و هزینه خانوارها تاثیر زیادی دارد و حتی تا بیش از 50 درصد نیز در شهرهای بزرگ این تاثیرگذاری وجود دارد؛ بنابراین برای تحقق شعار سال بویژه مهار تورم که مطالبه جدی مردم نیز هست می‌توان بر روی بخش ساخت و ساز مسکن سرمایه گذاری ویژه‌ای کرد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال گذشته بیش از 131 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که 90 درصد آن مربوط به بخش مسکن می‌شود. بر همین اساس بانک تجربه ارزنده‌ای در حوزه تامین مالی ساخت مسکن دارد که تنها خلاصه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نمی‌شود و شیوه‌های مختلف تامین مالی این بخش از جمله ایجاد صندوق زمین و مسکن را با نتایج بسیار مثبت عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که سیاست‌های اقتصادی کشور باید در مسیر تحقق شعار سال قرار بگیرد گفت: رکودی در بازار مسکن ایجاد شده است که دلیل آن انتظار تورمی است که باعث شده معاملات در این حوزه کاهش چشمگیری یابد. قطعا با توجه به اینکه مسکن یکی از کالاهای اساسی است که تورم در آن بر روی دیگر کالاها تاثیر چشمگیری دارد، رشد تولید در این بخش می‌تواند در کاهش رشد کلی تورم موثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی