English

عضو کمیسیون صنعت و معدن:

بسته جدید بانک مرکزی اشتهای بازار ارز را مدیریت می‌کند

عضو کمیسیون صنعت و معدن گفت:تدابیر جدید بانک مرکزی علاوه براینکه منافع صادرکننده‌ها را تامین می‌کند، بازار ارز را هم به مدیریت در می‌آورد و دیگر نیازی به ارزپاشی نیست، زیرا اشتهای خرید ارز در نتیجه آن کاهش پیدا می‌کند.

بسته جدید بانک مرکزی اشتهای بازار ارز را مدیریت می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم شیروان درباره دریافت حوالجات ارز ی صادرکنندگان و پرداخت اسکناس ارز به آن‌ها و امکان فروش دربازار توافقی گفت: دریافت حوالجات ارزی صادرکنندگان و پرداخت اسکناس ارز به آن‌ها و امکان فروش دربازار توافقی برای صادرکنندگان کاری است که در مفید بودن آن شکی وجود ندارد. در واقع یکی از مواردی که برای صادرکنندگان در نتیجه این تصمیم سودآور خواهد بود، افزایش ارزش افزوده است، زیرا با بالا رفتن سود، اختلافات مالی هم برطرف می‌شود.
این عضو کمیسیون صنعت و معدن در این خصوص یادآور شد: دریافت حوالجات ارزی صادرکنندگان نشان می‌دهد که بانک مرکزی برای حل مشکلات صادرکننده‌ها حسن نیت دارد و عزم خود را در این خصوص جزم کرده تا ثابت کند برای حل مسائل اقتصادی بدون راهکار نیست.
نماینده مردم شیروان در رابطه با همین موضوع تاکید کرد: هر اندازه به سمت صادرات پیش رویم و این کار به صورت روانتری صورت گیرد، به صورت آنکه صادر کننده از ارز خود بهره بیشتری ببرد، برای کشور مفیدتر واقع خواهد شد، به خصوص در شرایط فعلی اقتصادی که گذران زندگی برای مصرف کننده سخت شده است.
این عضو کمیسیون صنعت و معدن در این خصوص یادآور شد: علاوه بر مواردی که در بالا مورد اشاره قرار گرفت باید این نکته را هم مدنظر داشت که تمام این کار‌ها نشان دهنده مثبت شدن تراز است. به طور نمونه می‌توان به فروش برخی از محصولات کشاورزی برای کشاورزان اشاره کرد که مشکل شده است، چنانچه این اتفاق روی دهد صادرات آن‌ها روانتر خواهد شد. درباره دانش بنیان‌ها هم این کار بسیار مثبت خواهد بود، با توجه به اینکه همه به دنبال تقویت این بخش هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه