English

ایده‌ جدید بانک مهر ایران برای استفاده مستمر از تسهیلات قرض ‌الحسنه

در طرح اندوخته اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متقاضیان می‌توانند با پس‌انداز مبالغ اندک خود به‌صورت ماهانه، بیش از یک بار وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

ایده‌ جدید بانک مهر ایران برای استفاده مستمر از تسهیلات قرض ‌الحسنه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای تأمین رفاه حال مشتریان و بهره‌گیری از منابع قرض‌الحسنه و کمک‌های جمعی افراد برای رفع احتیاجات ضروری هموطنان، اقدام به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح اندوخته اجتماعی کرده است.

 

جامعه هدف در این طرح شامل همه افراد و مشتریان حقیقی می‌شود که متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خرد به‌صورت دوره‌ای و بر اساس پس‌اندارهای کوچک خود هستند. کافی است با افتتاح حساب و انتخاب مبلغی به‌عنوان حق عضویت و واریز آن به‌صورت مستمر ماهانه به حساب خود، مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی، علاوه بر استفاده از خدمات بانک مهر ایران، از تسهیلات قرض‌الحسنه این طرح بهره‌مند شوید.

مخاطبان این طرح چه کسانی هستند؟

جامعه هدف در این طرح، همه سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و اداراتی هستند که کارکنان آن‌ها، خواهان واریز مبالغ مستمر ماهیانه به حساب خود و متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به صورت دوره‌ای باشند. البته متقاضیان می‌توانند در این طرح به‌صورت انفرادی نیز شرکت کنند.

در صورت تمایل کارکنان، سازمان مربوطه می‌تواند از طریق انعقاد تفاهمنامه و افتتاح حساب برای کارکنان متقاضی، نسبت به تجمیع و واریز مبالغ ایشان و واریز به‌صورت مستمر ماهانه برای کارسازی در حساب افراد اقدام کند. کارکنان سازمان می‌توانند مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی، علاوه بر استفاده از خدمات بانک مهر ایران، تسهیلات قرض‌الحسنه را در چارچوب این طرح دریافت کنند.

برای شرکت در طرح و واریز مبالغ پس‌انداز مستمر ماهانه، متقاضیان فردی و سازمانی باید نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ویژه مربوط به طرح اندوخته اجتماعی اقدام کنند. 

مزایای طرح اندوخته اجتماعی

از جمله مزایای این طرح، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پس از گذشت حداقل ۴ ماه از زمان واریز نخستین حق عضویت به حساب سپرده اندوخته اجتماعی و واریز مستمر ماهانه در این مدت است. مزیت دیگر امکان پس‌انداز مبالغ خرد و برنامه‌ریزی برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه به‌صورت دوره‌ای و حداقل به‌اندازه ۲.۵ برابر مبالغ واریزی و مطابق ضوابط اعلامی تا حداکثر ۵ برابر آن است.

پرداخت تسهیلات طرح اندوخته اجتماعی چه ضوابطی دارد؟

این تسهیلات با دریافت تضامین مطابق با بخشنامه‌های جاری بانک پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت اقساط این تسهیلات حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۳۶ ماه است. سقف فردی تسهیلات قابل پرداخت، مطابق با سقف مجاز اعلامی از سوی بانک مرکزی با کارمزد ۴ درصد بوده و پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد پایین‌تر با شرایط خاص قابل بررسی است. گفتنی است تسهیلات صرفاً به صاحب سپرده اندوخته اجتماعی قابل پرداخت است. همچنین مبلغ حق عضویت انتخابی ماهانه حداقل۲۰۰هزار ریال و حداکثر ۱۰ میلیون ریال (مضرب‌های ۱۰۰ هزار ریال) و متناسب با مدت انتخابی خواهد بود که حداکثر مدت انتخابی جهت واریز مبالغ حق عضویت نیز ۶۰ ماه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی