English

​حجت‌اله صیدی و فتح‌اله حقیقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تامین سرمایه پروژه ‌های استان زنجان توسط بانک صادرات ایران

مدیرعامل بانک صادرات ایران برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان، با استاندار این استان تفاهم‌ نامه همکاری امضا کرد.

تامین سرمایه پروژه ‌های استان زنجان توسط بانک صادرات ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در نشستی با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان، تفاهم‌نامه همکاری برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری این استان در قالب عقود اسلامی، در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا، دستورالعمل‌های بانک مرکزی و ضوابط بانک صادرات ایران، به امضا رسید.

حجت ‌اله صیدی در این نشست حمایت از بخش تولید را از راهبردهای محوری بانک صادرات ایران برشمرد و گفت: استان زنجان تاکنون با وجود قابلیت‌های فراوان، استفاده کاملی از ظرفیت بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نکرده است.

وی افزود: این در حالی است که علاوه بر ارزش‌های فرهنگی فراوان، استان زنجان سه ویژگی مهم اقتصادی دارد. قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالاهای تجاری موجب شده تا پایه‌های بازرگانی این استان محکم باشد. در واقع بازار زنجان بر پایه بازرگانی و توزیع برخی اقلام ایجاد شده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این استان به دلیل دارا بودن ثروت‌های فراوان و منابع و ذخایر ارزشمند شامل معادن سرب و روی، طلا، مس، سنگ آهن و... ظرفیت‌های قابل‌توجهی دارد که بخش مهم آن هنوز به فعلیت نرسیده و باید برای آن برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در تشریح سومین ویژگی این استان نیز اظهار کرد: وجود نیروی کار متعهد، جوان و کوشا در این استان از جمله ظرفیت‌های دیگری است که باید به آن توجه داشت.

صیدی شاخص مطالبات بانک‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان زنجان از نظر میزان مطالبات بانک‌ها در کشور وضعیت مناسبی دارد و در کنار استان یزد کمترین میزان مطالبات بانک‌ها را به خود اختصاص داده ضمن اینکه ریسک سرمایه‌گذاری این استان از استان‌های دیگر کشور کمتر است. اما آنچه موجب شده این استان با وجود این ظرفیت‌ها، به اندازه کافی توسعه پیدا نکند، منابع مالی بوده است.

وی با اعلام آمادگی بانک صادرات ایران برای حمایت از طرح‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان که منافع ملی و استانی را تامین کنند، اظهار امیدواری کرد اقدام بانک صادرات ایران، الگویی برای سایر بانک‌های کشور در توسعه این استان باشد.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با قدردانی از توجه ویژه بانک صادرات ایران به استان زنجان، به ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان پرداخت و گفت: قطعا در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها به طرح‌ها و پروژه‌ها، باید چند اصل مهم از جمله ایجاد ارزش افزوده، قابلیت رقابت‌پذیری تولیدات در استان و کشور و بازگشت سرمایه بدون ریسک مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه استان زنجان تمامی این ویژگی‌ها را دارد.

فتح‌اله حقیقی همچنین به بیش از ١٢ هزار شغل ایجاد شده در سال ٩٨ در این استان اشاره کرد و افزود: کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا اغلب در بخش خدمات این استان بوده، این در حالی است که در بخش‌های تولیدی همچنان شغل ایجاد شده است. استان زنجان بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در سال ٩٨ را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از برنامه‌های دولت برای توسعه راه‌آهن، افزایش ظرفیت حمل و نقل باری در محورهای استان و قابلیت‌های کشاورزی این استان گزارشی ارائه کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه یک ساله، تامین مالی پروژه‌های منتخب سرمایه‌گذاری استان زنجان با رقمی بالغ بر ٩ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک صادرات ایران و به تشخیص استانداری این استان، تخصیص خواهد یافت.

دوران تامین مالی این تسهیلات برای طرح‌های ثابت شامل ١٢ ماه دوره ساخت (مشارکت) و ٦٠ ماه دوره بازپرداخت به صورت اقساط ماهیانه (حداکثر ٧٢ ماه) است و برای طرح‌های سرمایه ‌در گردش به صورت تسهیلات ١٢ ماهه و با اقساط متوالی مطابق نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی