English

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

۵۰۰ هزار خانه روستایی بیمه شد/ رونمایی از سامانه غیر حضوری احراز هویت سجام

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تخصیص منابعی برای بیمه بازسازی و تجهیز ۵۰۰هزار خانه روستایی در استان‌های خراسان رضوی، ایلام و سیستان و بلوچستان خبر داد.

۵۰۰ هزار خانه روستایی بیمه شد/ رونمایی از سامانه غیر حضوری احراز هویت سجام

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسمی که امروز صبح برگزار شد گفت: تا کنون ۶۰هزار میلیارد ‌تومان تسهیلات توسط بانک به افراد پرداخت شده است که ۳۰هزارمیلیاردتومان آن وصول شده و ۳۰هزارمیلیارد تومان هنوز  نزد‌ مردم است.

وی با بیان اینکه با توجه به نرخ بالای تورم، جذب منابع قرض‌الحسنه برای بانک‌ بسیار سخت است، افزود: با این حال سالی ۳۰تا۴۰درصد به منابع بانک اضافه شده است.

اکبری ادامه داد: ۹میلیون مشتری نزد بانک حساب دارند و طی ۱۲سال گذشته ۷میلیون نفر توانستند از منابع بانک استفاده کنند که امسال امیدواریم تسهیلات گیرندگان به ۳میلیون نفر برسند.

مدیرعامل بانک مهرایران یادآور شد: امروز در این مراسم از طرح احراز هویت آنلاین سامانه سجام رونمایی می‌شود. سال گذشته اتفاق مهمی‌ در بانک مهر افتاد و آن هم این بود که برای اولین بار در نظام بانکی کشور هر کسی توانست بدون حضور در شعب بانک بر روی گوشی موبایل خود افتتاح حساب کند.

وی افزود: با شروع سال ۹۹ و رونق بورس حجم مراجعه برای احراز هویت و دریافت کد بورسی زیاد شد و ما با مذاکراتی که داشتیم هماهنگ کردیم که احراز هویت از طریق برنامه موبایل بانک ما به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام شود.

اکبری با بیان اینکه تا امروز ۲۰هزارنفر از طریق موبایل بانک مهر ایران احراز هویت غیرحضوری انجام دادند، گفت: برنامه داریم که تا سه ماه دیگر دریافت تسهیلات هم به صورت آنلاین از‌ و طریق موبایل بانک میسر شود.

مدیرعامل بانک مهر ایران همچنین از طرح اعطای بیمه بازسازی و تجهیز ۵۰۰هزار خانه روستایی خبر داد و افزود: با انتخاب سه استان خراسان جنوبی، ایلام و سیستان و بلوچستان پیشبینی کردیم منابع لازم برای بیمه ۵۰۰هزار خانه در ۹۲۸۵روستا در مقابل حوادث طبیعی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ۴۶۰هزار خانه روستایی معرفی شده است و از اول خرداد بیمه‌نامه‌ها هم صادر می‌شود که تا یکسال در صورت وقوع بلایای طبیعی مشکلی صاحبان این خانه‌ها را تهدید نخواهد کرد و امیدواریم سال بعد بتوانیم استان‌های بیشتری را پوشش دهیم.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام روستاهای این سه استان کمتر برخوردار کشور را بیمه کرده‌است که علاوه بر ساختمان مسکونی، اثاثیه منزل روستاییان هم تحت پوشش قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی