English

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

راه اندازی صندوق پوشش بلایای طبیعی دغدغه های جامعه را به حداقل خواهد رساند

صنعت بیمه به واسطه نقشی که دارد می تواند در توسعه اقتصاد کشور تاثیر غیرقابل انکاری بر جا بگذارد و به همین خاطر باید از سوی سه قوه و دستگاه‌های مرتبط مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

راه اندازی صندوق پوشش بلایای طبیعی دغدغه های جامعه را به حداقل خواهد رساند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، فرهاد دژپسند که در بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: در صنعت بیمه کارهای بزرگ و ارزشمندی صورت گرفته اما هنوز ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه آن وجود دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از صندوق حوادث طبیعی به عنوان یک ظرفیت مهم در تامین امنیت خاطر و اطمینان بخشی در جامعه یاد کرد و افزود: راه‌اندازی صندوق می تواند نقطه پایان دغدغه های گوناگون آسیب دیدگان حوادث طبیعی تلقی شود.

وی با تاکید بر این نکته که روند توسعه کشور در حال حاضر به حمایت حکومت نیاز دارد، خاطر نشان کرد: واقعیت این است که منابع حکومت محدود است و باید مشارکت اجتماعی تمامی آحاد جامعه را در مسیر توسعه فعال کنیم.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که ضریب نفوذ بیمه در کشور به میزان استاندارد منطقه و حتی جهانی نزدیک شود.

وی قابلیت گذار صنعت بیمه از بخش دولتی به نهادهای خصوصی را از ویژگی‌های صنعت بیمه دانست و گفت: بیمه بلوغ یافته در کشور می تواند نقش غیر قابل انکاری را در مقابله با تحریم‌ها ایفا کند.

دکتر دژپسند در پایان حضور دکتر حسن روحانی را در بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه نشانه توجه دولت به این صنعت دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش های صورت گرفته توسط فعالان این صنعت دستاورد های چشمگیری در حوزه امنیت بخشی و اطمینان آفرینی در سطح جامعه محقق شود.

شایان ذکر است در ابتدای این همایش غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی و سپس رئیس جمهور به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص این صنعت پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه