English

آیت الله سیدحسن خمینی:

شاخص های برتر بانک قرض الحسنه مهر ایران در دستگیری از نیازمندان

یادگار حضرت امام (ره) و رییس تولیت آستان مقدس حرم مطهر ایشان در دیدار با مدیران ارشد بانک قرض الحسنه مهر ایران از عملکرد مطلوب و گام های موثر این بانک در مسیر کمک به نیازمندان تقدیر کرد.

شاخص های برتر بانک قرض الحسنه مهر ایران در دستگیری از نیازمندان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به همراه پدرام رییس هیات مدیره، توکلی و تلیکانی اعضای هیات مدیره، وکیل مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل حوزه مدیریت و رنجبر رئیس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی، با حضور در دفتر تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آیت الله سید حسن خمینی (مدظله العالی) دیدار کردند.

خدمت به نیازمندان؛ سرلوحه امور 

آیت الله سید حسن خمینی در این دیدار بیان داشت: خداوند انشالله خیر و برکت خود را به مجموعه شما نازل کند زیرا خدمت به نیازمندان و مستضعفین کار بسیار حائز اهمیتی است که باید در سرلوحه امور قرار گیرد.

وی افزود: دستگیری از مردم به ویژه نیازمندان کار بسیار شایسته ای است و چه بهتر آنکه به نیازمندانی خدمت شود که به استیصال رسیده اند. دستگیری از این اقشار دارای ثمرات معنوی زیاد است و دعای آنها به مراتب، بیشتر اثر گذار خواهد بود.

پویایی و تخصص دو ویژگی اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران 

رئیس تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به عملکرد مثبت بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه های بانکداری و مسئولیت های اجتماعی اظهارداشت: این بانک از شاخص های خیلی خوبی برخوردار است و میزان پایین مطالبات معوق این بانک نشانه ای از تعهد و التزام مشتریان به خدمات بانک است.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای مرتبط با سپرده های مردمی و منابع قرض الحسنه جذب شده در این بانک بسیار مطلوب است و اقدامات شایسته و مناسبی نیز در حوزه های توانمندسازی نیازمندان و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه انجام نموده است.

آیت الله سید حسن خمینی تصریح کرد: بدنه سبک و پویای بانک قرض الحسنه مهر ایران که از جوانان باتجربه و متخصص تشکیل شده است نیز از دیگر امتیازات این بانک به شمار می آید، تلاش کنید تا شاکله ی آن به همین منوال باقی بماند.

وی افزود: امیدواریم تا بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از پیش در جامعه منشاء اثر باشد و دوره خوبی را پیش روی خود قرار دهد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران جایگاه خود را در کشور یافته است

در این دیدار، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گزارش مبسوطی از خدمات و طرح های ارائه شده در حوزه توانمندسازی نیازمندان، انجام مسئولیت های اجتماعی، حمایت از مددخواهان جامعه با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و تلاش برای تسریع در رونق اقتصادی با حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی ارائه داد.

دکتر اکبری ضمن تاکید بر شاخص های مثبت بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: خوشبختانه این بانک با تلاش های مدیران و همکاران در سال های گذشته جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است.

وی افزود: این بانک تنها در مسیر ترویج فرهنگ غنی قرض الحسنه فعالیت می کند و اقدامات موثری برای توسعه بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه انجام داده است.

پرداخت ۴ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه طی یازده سال

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره خدمات ارائه شده به هموطنان بیان داشت: این بانک نزدیک به ۶ میلیون نفر مشتری دارد که بالغ بر ۴ میلیون نفر از آنان از طرح های تسهیلاتی بانک به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان برخوردار شده اند.

وی افزود:۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره از تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان و نیازمندان در ۵ سال گذشته صورت گرفته است و تقاضای بالایی برای دریافت این تسهیلات وجود دارد. همچنین به ۸۰۰ هزار نفر از این ۴ میلیون نفر در ۹ ماه گذشته تسهیلاتی به ارزش بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

دکتر اکبری با اشاره به ارائه خدمات و طرح های تسهیلاتی ارزان تر در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور اظهارداشت: تسهیلات اعطاء شده در مناطق کمتر برخوردار با کارمزد پایین و حتی صفر درصد پرداخت شده است و در سایر مناطق حداکثر کارمزد برای این تسهیلات ۴ درصد می باشد.

۲۶ درصد از تسهیلات قرض الحسنه کشور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده است

اکبری با اشاره به وضعیت مطلوب سپرده های قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران در شبکه بانکی کشور اظهارداشت: کل منابع قرض الحسنه جاری و پس انداز بانک های کشور ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۳ هزار میلیارد تومان آن نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران سپرده گذاری شده است.

وی ادامه داد: اما تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده توسط سایر بانک ها، ۵۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان آن توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده است یعنی چیزی نزدیک به ۲۶ درصد. 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: البته این بانک در جذب منابع قرض الحسنه در استان های کشور بسیار موفق تر از سایر بانک ها عمل کرده است و همیشه در رتبه اول قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه