English

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

تلاش می کنیم اختیارات هیات های جذب سرمایه گذاری خارجی در استان ها را افزایش دهیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برخی از استان ها به ویژه خراسان رضوی عملکرد خوبی در حوزه سرمایه گذاری خارجی داشته اند از تلاش برای افزایش اختیارات استان ها در این حوزه خبر داد.

تلاش می کنیم اختیارات هیات های جذب سرمایه گذاری خارجی در استان ها را افزایش دهیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران ، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی حمایت از سرمایه گذاران خارجی در استان خراسان رضوی که در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، افزود: با همت مسئولان و ظرفیت های غنی استان خراسان رضوی، این استان، آماده جذب سرمایه گذاری خارجی در سطوح متعدد و متنوع است.

وی تصریح کرد: ایران جزو مناطق پر برکت دنیا است پس چرا نباید آنطور که شایسته است درآمد سرانه، نرخ رشد اقتصادی، نرخ رشد سرمایه گذاری را داشته باشیم و با چنین نرخ بیکاری مواجه باشیم.

وی ادامه داد: به نظر من زمانی که سرمایه گذار برای نخستین بار وارد کشور شده و سرمایه گذاری می کند مهمان ماست و با انجام فعالیت اول به شریک ما تبدیل می شود.

دژپسند افزود: نوع ارتباط ما با سرمایه گذاران باید طوری باشد که آنها را به تداوم و تعمیق سرمایه گذاری ترغیب کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان این که اگر سرمایه گذاری، فعالیت خود را در کشور ادامه نداد باید عملکرد خود را ارزیابی کنیم.

دژپسند کشور ایران را دارای ظرفیت بالایی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی دانست و گفت:خوشبختانه ما یکی از به روزترین قوانین را در بخش سرمایه گذاری خارجی داریم.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال ۹۶ بیش از ۱۲.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد.

دژپسند تاکید کرد: اراده ما بر این است که، اختیارات هیات های جذب سرمایه گذاری خارجی در استان هایی که ظرفیت بالایی دارند را افزایش دهیم تا فرآیندها تسریع و جذب سرمایه خارجی تسهیل شود. 

در این فرایند، هیئت جذب سرمایه استان تصمیم لازم را اتخاذ کرده و مصوبات با امضا استاندار ابلاغ تا روند سرمایه گذاری خارجی تسریع شود.

وی یادآور شد: باید در راستای رفع نیازهای سرمایه گذاران خارجی اقدامات لازم انجام شود تا تکریم مدنظر به معنای واقعی تحقق یابد.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی و داخلی مکمل یکدیگرند، گفت: سرمایه گذاران خارجی به واسطه این که دوشا دوش ما در راستای رونق اقتصادی فعالیت می کنند نیازمند تکریم هستند.

دژپسند با اشاره به این که دقیقا همین اتفاق باید برای سرمایه گذاران داخلی نیز وقوع یابد تاکید کرد: باید قبل از تکریم سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاران داخلی نیز مورد تکریم و تقدیر قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دو بخش سرمایه گذاری خارجی و داخلی با یکدیگر حرکت کنند و هم افزایی داشته باشند تحقق اهداف اقتصادی کشور سرعت بیشتری می یابد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران داخلی انباشتی از ظرفیت انسانی و اجتماعی ، تجربه و آگاه به ظرفیت های منطقه هستند و بهترین شریک برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می آیند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی سرمایه گذاران خارجی که در تنگنای تحریم ها در کنار کشور ایران ماندند عنوان کرد: می توانیم با وجود نیروی انسانی متخصص و ماهری که در کشور داریم و سرمایه ای که سرمایه گذاران خارجی به کشور می آورند حرکت پرشتابی در اقتصاد کشور رو به جلو داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه