English

وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

کارآفرینان جوان؛ سرمایه های ذی قیمت کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن ضرورت حرکت در مسیر اقتصاد دیجیتال، به کارگیری از ظرفیت های اقتصاددانان جوان و نیز کارآفرینان جوان را راهی برای پیشگیری از بحران های اقتصادی دانست.

کارآفرینان جوان؛ سرمایه های ذی قیمت کشور

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد دژپسند، وزیر اموراقتصادی و دارایی، ثبات بازار ارز در شرایط فعلی کشور را مهم تر از کاهش قیمت آن خواند و گفت: دولت در چند ماه اخیر، همه تمرکز خود را بر ثبات بازار ارز قرار داد و موفقیت های خوبی هم داشت.

وی افزود: خوشبختانه بانک مرکزی با مدیریت قوی، بدون سرکوب بازار ارز، هدایت و کنترل نرخ آن را در دست گرفته است.

دژپسند ادامه داد: همگان شاهد بودیم که به رغم برخی پیش بینی های بدبینانه،  نرخ ارز، از یک محدوده خاص بالاتر نرفت و امیدواریم با تداوم سیاست های موجود، شاهد کاهش نرخ آن هم باشیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه باید خودمان را به نحوی آماده کنیم که در برابر تکانه های بیرونی، تاب آوری داشته باشیم، افزود: اگر شرایط را خوب تدبیر کنیم، قطعا از این شرایط با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: بر اساس تصمیم دولت، کسانی که صادرات زیر یک میلیون دلار در سال داشته باشند، بطور کامل از ارائه ارز خود به سامانه نیما معاف و کسانی که بین یک تا سه میلیون دلار صادرات داشته باشند، از معافیت معادل ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه به زودی سامانه ای برای ارتباط مستقیم کارآفرینان جوان با وزارتخانه راه اندازی می شود، از کارآفرینان خواست، ارتباط خود را با این وزارتخانه حفظ کنند.

دژپسند در ادامه با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد هوشمند، حساب ویژه ای بر روی کارآفرینان دانش بنیان باز کرده است، اظهار داشت: ما میدانیم ظرف دو سال باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم، اقتصاد دیجیتال محقق نمی شود ولی اگر بتوانیم در این مدت، بستر سازی لازم را برای این کار انجام دهیم، گام بزرگی برداشته ایم.

وی با اشاره به تاثیرات منفی وجود نوسان در سیاستگذاری از سوی دولت، بر لزوم رعایت اصل "پیش آگاهی" مخاطبان، از سیاست های آتی دولت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی آنها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۳۶ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم، گفت: اگر موفق شویم همین میزان ارز حاصل از صادرات را به سرعت به اقتصاد برگردانیم، اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور خواهد افتاد.

دژپسند افزود: عده ای می گویند باید از اقتصاد نفتی پرهیز کرد، ولی من می گویم باید از بودجه ریزی مبتنی بر نفت پرهیز و درآمدهای ناشی از صادرات نفت و گاز را صرف زیر ساخت های توسعه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تاکید کرد: ما از نظر قوانین و مقررات برای سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن کرده ایم ولی من معتقدم ضمن اهمیت توجه به سرمایه خارجی باید به طور ویژه تر برای شما کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی فرش قرمز پهن کرده و موانع و مشکلات پیش روی شما را با سرعت رفع کنیم.

دژپسند افزود: ضمن بهره گیری از تمام توان ملی برای مبارزه با هرگونه سوء استفاده، مدیریت فعالانه بخش خصوصی در این خصوص از ضروریات است.

وی در ادامه بیان داشت: رونق سرمایه گذاری و تولید، رویکرد جدی دولت است تا از این مسیر شاهد کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال در کشور باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تاکید کرد: وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه متولی در حوزه سرمایه گذاری خارجی آماده همکاری همه جانبه با صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی برای رفع هر گونه مشکلی در فرایند جذب سرمایه خارجی است.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه هدف دولت، با حمایت از تولید و سرمایه گذاری، کمک همه جانبه به مردم است اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار، کاهش آسیب های نظام مالیاتی و گمرک با رویکرد ایجاد رونق و تسهیل شرایط کسب و کار مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: باید در راستای رفع نیازهای سرمایه گذاران خارجی اقدامات لازم انجام شود تا تکریم مدنظر به معنای واقعی تحقق یابد.

دکتر فرهاد دژپسند در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی و داخلی مکمل یکدیگرند، گفت: سرمایه گذاران خارجی به واسطه این که دوشا دوش ما در راستای رونق اقتصادی فعالیت می کنند نیازمند تکریم هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که دقیقا همین اتفاق باید برای سرمایه گذاران داخلی نیز وقوع یابد تاکید کرد: باید قبل از تکریم سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاران داخلی نیز مورد تکریم و تقدیر قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دو بخش سرمایه گذاری خارجی و داخلی با یکدیگر حرکت کنند و هم افزایی داشته باشند تحقق اهداف اقتصادی کشور سرعت بیشتری می یابد.

دژپسند در ادامه گفت: سرمایه گذاران داخلی انباشتی از ظرفیت انسانی و اجتماعی ، تجربه و آگاه به ظرفیت های منطقه هستند و بهترین شریک برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می آیند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی سرمایه گذاران خارجی که در تنگنای تحریم ها در کنار کشور ایران ماندند عنوان کرد: می توانیم با وجود نیروی انسانی متخصص و ماهری که در کشور داریم و سرمایه ای که سرمایه گذاران خارجی به کشور می آورند حرکت پرشتابی در اقتصاد کشور رو به جلو داشته باشیم.                     

هسته اندیشه ورزی در وزارت اقتصاد؛ گامی برای بکارگیری از ظرفیت اقتصاددانان جوان

وزیر اقتصاد با بیان اینکه وزارت اقتصاد بواسطه قدمت تاریخی و وظیفه تخصصی، از کارشناسان و صاحب نظران زیادی بهره مند است اما باز هم نیازمند استفاده از چشمه های جوشان اندیشه در خارج از این وزارتخانه اعم از دانشگاه، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی هستیم.

دژپسند تاکید کرد: ما بعنوان مدیران وزارت اقتصاد وظیفه داریم شرایط بکارگیری از ظرفیت دانشگاهی کشور را فراهم نماییم.

وی کانال ارتباطی سازمانی وزارت اقتصاد با اقتصاددانان جوان را پژوهشکده امور اقتصادی وزارتخانه اعلام کرد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم داشتن ایده های نو و جدید در حوزه اقتصاد کلان، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم برای کنترل تورم، تولید و سرمایه گذاری راکد شود.

دژپسند با بیان اینکه وزارت اقتصاد متولی تنظیم سیاست های اقتصادی کشور است، اظهار داشت: در حوزه های اشتغال، تراز خارجی، تامین مالی داخلی و خارجی، نظام بانکی و بیمه، بازار سرمایه و واگذاریها در یک طیف گسترده نیاز به مشارکت اقتصاددانان داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه