English

عضو هیات مدیره این بانک خبر داد:

​بانک صادرات ایران ١٢٦ هزار میلیارد ریال اعتبار به ٨ طرح بزرگ ملی اختصاص داده است

بانک صادرات ایران در راستای توسعه زیر بناهای اقتصادی کشور، با اختصاص ١٢٦ هزار میلیارد ریال، زمینه بهره‌برداری از ٨ طرح کلان اقتصادی را فراهم کرد.

​بانک صادرات ایران ١٢٦ هزار میلیارد ریال اعتبار به ٨ طرح بزرگ ملی اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، رضا صدیق، عضو هیات مدیره این بانک در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: رویکرد این بانک حمایت از تولید و اشتغال است و در این زمینه توجه ویژه‌ای به بخش‌های مولد اقتصاد دارد.

وی افزود: بانک صادرات ایران به منظور کمک به افزایش  اشتغال و تولید ملی، علاوه بر حمایت از طرح‌های زود بازده اقتصادی، پشتیبانی از پروژههای کلان را نیز در دستور کار دارد و با هدایت منابع مالی خود برای ایجاد زیر ساخت‌های صنعتی کشور، زمینه اشتغال و تولید جوانان را به وجود آورده است.

‌وی تاکید کرد: طرح‌های زیر بنایی به دلیل اثرات مستقیم و غیر مستقیمی که بر تولید و اشتغال و ثبات بخشی به اقتصاد کشور دارند، از اولویت‌های مهم بانک هستند. در این راستا اعتبارات ویژه‌ای برای تکمیل طرح‌های کلان اقتصادی در نظر گرفته شده که با بهره‌برداری از آنها شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی خواهیم بود.

عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران با اشاره به نقش این بانک در توسعه زیر ساخت‌ها گفت: بانک صادرات ایران دارای سابقه درخشانی در زمینه حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی بوده و بسیاری از صنایع تولیدی در حوزه‌های مختلف مرهون حمایت‌های مالی بانک صادرات ایران است.

صدیق افزود: تا مقطع خرداد ماه سال جاری، مجموع اعتبار تامین شده برای راه‌اندازی طرح های کلان ارزی در حال اجرا، از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع اعتباری فاینانس چین بر اساس نرخ پایه ارز مبادله‌ای (٢٣ تیر ماه ٩٧)، معادل١٢٦ هزار و ٢١١ میلیارد ریال بوده که ٨ پروژه بزرگ از جمله دو واحد پتروشیمی تولید متانول هر کدام به ظرفیت یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن در سال، یک طرح مربوط به توسعه صنعت نفت وگاز، سه واحد نیروگاه سیکل ترکیبی هر کدام به ظرفیت٤٨٤ مگاوات، یک واحد تولید آلومینیوم به ظرفیت٣٠٠ هزار تن در سال و یک واحد تولید میلگرد به ظرفیت١١٧ هزار تن در سال را شامل می شود.

وی تصریح کرد: پروژه‌های ذکر شده بین ٤٠ تا ٩٩ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قابلیت افزایش تولید و به تبع آن بهبود وضعیت اشتغال مناطق مختلف کشور را خواهند داشت. 

صدیق با اشاره به اقدامات موثر این بانک در زمینه طرح‌های زیر بنایی، از تامین اعتبار لازم برای آب‌رسانی به مناطق کویری جنوب کشور نیز خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی