English

رییس انجمن مدیریت ایران؛

شایسته‌سالاری یک تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است

جلسه گردهمایی اعضای انجمن مدیریت ایران، با محوریت تبیین طرح‌های ملی انجمن، در تاریخ 27 آذر 1396 در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.

شایسته‌سالاری یک تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، در این جلسه ضمن آشنایی اعضا با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های انجمن و تشریح فرصت‌های موجود، طرح‌های ملی انجمن، از جمله دومین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای، دومین جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت، طرح تأیید اعتبار حرفه‌ای مدیران و طرح ملی مدیریت کارآفرینی معرفی شد.

دکتر مجید قاسمی، رییس هیئت مدیره انجمن مدیریت ایران و مدیر عامل بانک پاسارگاد، بر لزوم توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای مدیران و کارشناسان تاکید کرد. وی افزود یکی از مشکلات جدی سازمان‌ها عدم دسترسی به الگوهای مناسب شایستگی حرفه‌ای مبتنی بر مبانی علمی است، به همین دلیل سازمان‌ها در انتخاب افراد شایسته برای پست‌های مدیریتی دچار مشکلات جدی هستند. وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که می‌فرمایند من از فقر امتم نمی‌ترسم بلکه از سوء تدبیر می‌ترسم و ادامه داد: شایسته ‌سالاری یک تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است و انجمن مدیریت ایران، با عمل به رسالت‌های خود در مسیر شناسایی و بهبود ضعف‌های مدیریتی و تبیین و توسعه مدیریت گام برمی‌دارد.

وی در ادامه افزود: مدیران می‌توانند اخلاق حرفه‌ای را منتقل کنند و ما به دنبال این هستیم که به عنوان یک ارزش افزوده، این کشور به فهم دقیق مسائل مدیریتی دست یابد.

دکتر صائمیان، رییس شورای سیاستگذاری و دبیر این همایش با اشاره به پیشینه‌ فعالیت‌های انجمن و قریب به60خدمتی که به اعضای انجمن ارائه می‌شود، گفت: برگزاری دومین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای، دومین جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت، طرح تأیید اعتبار حرفه‌ای مدیران و طرح ملی مدیریت کارآفرینی در دستور کار انجمن قرار دارد و ما برای اجرای این طرح‌ها چندین سال است که با گروهی از استادان، پژوهشگران و مدیران صاحب‌نظر در حرفه مدیریت کار مطالعاتی انجام داده‌ایم که ماحصل آن ارائه این چهار طرح ملی است.

وی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون طرح تأیید اعتبار حرفه‌ای مدیران تصریح کرد: مرکز تأیید اعتبار حرفه‌ای مدیران قصد دارد با صدور گواهینامه شایستگی حرفه‌ای مدیران، دغدغه سازمان‌ها را در شناسایی توانمندی‌ها و به‌کارگیری افراد شایسته برای پست‌های مدیریتی را مرتفع نماید و بدین ترتیب در توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیریت در کشور اقدام جدی به عمل آورد.

در پایان این جلسه از لوگوی مرکز اعتبار مدیران رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه